global Tabor

Alstom podpisał kontrakt na budowę linii w Chile

Alstom uzyskał kontrakt o wartości 365 mln dolarów na dostawę 37 pięcioczłonowych pociągów metra. Zgodnie z umową wyposaży także linię nr 7, budowaną w stolicy Chile, w telekomunikacyjny system sterowania pociągami. Składy mają się poruszać bez maszynisty. Alstom będzie świadczył usługi konserwacyjne w kraju przez 20 lat.

Autorstwa Ariel Cruz Pizarro - https://www.flickr.com/photos/metrodesantiago/2696259284/, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4431704
Autorstwa Ariel Cruz Pizarro – https://www.flickr.com/photos/metrodesantiago/2696259284/, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4431704

Pociągi będą miały długość 102 m i 2,85 m szerokości oraz pomieszczą 1250 pasażerów. Pierwsze dostawy rozpoczną się na początku 2025 r. i mają potrwać do połowy 2026 r. Każdego miesiąca firma będzie przekazywać dwa pociągi.

Firma Alstom podjęła się projektowania, inżynierii, przeprowadzenia testów oraz uruchomienia telekomunikacyjnego systemu sterowania pociągami. Prace obejmą linię o długości blisko 25 km. Ta zostanie uruchomiona w 2027 r.

Stacje

Linia będzie miała 19 stacji – od Renca w północno-zachodniej części miasta, przez centrum, kończąc na dzielnicach Las Condes i Vitacura na północnym wschodzie. W pierwszym kwartale tego roku mają się rozpocząć prace nad budową pierwszego etapu linii, który obejmuje odcinek tunelowy o długości 6,6 km.

Znaczna część nowo powstałej linii będzie przebiegać równolegle do linii 1. Głównym założeniem jest odciążenie starszej linii. Szacuje się, że w ten sposób czas podróży z punktu A do B skróci się o 80 minut. Jest to dobre rozwiązanie również pod względem ekonomicznym – zmniejszy się emisja dwutlenku węgla.

– Przyznanie kontraktu na budowę pociągów pozwoli stworzyć m.in. 22 tys. miejsc pracy – mówi Louis de Grange, prezes Metra w Santiago.

 

Na wyposażenie pociągu składają się monitoring, klimatyzacja oraz oświetlenie LED. Co więcej, wykonawca stworzy dwie przestrzenie dla pasażerów z ograniczoną sprawnością ruchową. Zainstaluje także drzwi ewakuacyjne w wagonach wiodących oraz systemy informacji pasażerskiej.

Metro poinformowało również o zezwoleniu na przeprowadzenie studiów wykonalności dla proponowanej 20-kilometrowej linii 8. oraz 17-kilometrowej linii 9. Wkrótce odbędzie się proces przetargowy, który umożliwi programom przejście do etapu polegającego na ocenie oddziaływania na środowisko.

Dodaj komentarz