Niemniej jednak 15 stycznia 1988 r. kolej Great Northern Railway Nowej Południowej Walii została zamknięta na północ od Tenterfield po podróży Stowarzyszenia Historii Kolei Australijskich (Australian Railway Historical Society), która była obsługiwana przez lokomotywę diesel Goodwin/ALCo 4487. Niecałe dwa lata później nastąpiło zerwanie zasłony: inny pociąg turystyczny, z silnikiem parowym 4-6-0 3001 Muzeum Transportu Kolejowego, 22 października 1992 r. został skierowany do Tenterfield i wten sposób zainaugurował połączenie na północ od Glen Innes. Obecnie linia na północ od Armidale jest rzeczywiście zamknięta – i to od 1992 r. Proponowana kolej śródlądowa zostawi na wschodzie ten historyczny korytarz, a biorąc pod uwagę stan zachowanej infrastruktury – zwłaszcza mosty – wskrzeszenie tej ostatniej jest mało prawdopodobne.
Powiązane artykuły
Listopad na torach. Do pociągów wsiadło ponad 25 mln podróżnych [RAPORT]
W porównaniu z październikiem tego roku koleją podróżowało o 1,9 mln pasażerów mniej (- 7 proc.), praca przewozowa była o 146,6 mln pasażerokilometrów niższa (-9,1 proc.), a praca eksploatacyjna była niższa o 503 tys. pociągokilometrów (-3 proc.). Średnia odległość przejazdu jednego pasażera była o 1,4 km krótsza w porównaniu do października tego roku. – Listopad […]
Koleje duże… i te małe też
Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, powiedział, że w Polsce zostanie stworzone coś, czego w tej skali nie budował nikt na świecie. Nigdzie na świecie nie połączono bowiem głównego węzła kolejowego z głównym węzłem lotniczym.
InnoTabor – Trzynaście nowatorskich projektów
Pierwsza na świecie czteroosiowa lokomotywa z wielosystemowymi układami napędowymi, innowacyjna technologia jazdy beztrakcyjnej tramwaju wraz z proptotypem pierwszego tego typu pojazdu w Polsce,
proekologiczny wagon do przewozu skroplonych produktów gazowych – te i inne nowatorskie rozwiązania zostaną wcielone w życie przy wsparciu programu sektorowego InnoTabor.