global Tabor

Go-Ahead obsłuży piętrowe pociągi Siemensa w Bawarii

Przedsiębiorstwo Go-Ahead, a dokładnie należący do niego przewoźnik Go-Ahead Bahn and Bus działający na rynku od przeszło 30 lat, podpisało właśnie dwunastoletni kontrakt na obsługę dwupiętrowych pociągów elektrycznych marki Siemens w Bawarii.

Operator Go-Ahead już od grudnia tego roku obejmie obsługą sześć kolejnych, dodatkowych tras dla przewozów pasażerskich. W ramach długoletniej umowy przewoźnik wykorzysta najnowsze pociągi marki Siemens. Dwupiętrowa konstrukcja pojazdu zapewnia nawet kilkaset miejsc dla pasażerów. W ramach tej sieci komunikacyjnej uruchomionych zostanie aż 71 stacji kolejowych.

Pojazdy kolejowe służące do obsługi nowej sieci w Bawarii dostarczył sam operator, czyli Go-Ahead. Łącznie na trasy wyjedzie zatem 56 pociągów marki Siemens – typu Desiro HC czy też zespoły trakcyjne Mireo. Pierwsze pojazdy, dzięki możliwości łączenia ich na czas przejazdu w podwójne zestawy, pozwolą na jednoczesne podróżowanie na pokładzie nawet jednego tysiąca osób.

Nowoczesne, wygodne modele pojazdów kolejowych zabezpieczą dostęp do komunikacji na najbardziej ruchliwych, a także obleganych trasach.

Kilka słów o pociągach Go-Ahead

Pociągi, które obsługuje Go-Ahead, zostały pomalowane w markowe barwy. Utrzymane w niebieskiej kolorystyce z białymi uzupełnieniami są wyjątkowo charakterystyczne i doskonale prezentują się wizualnie. Równie dobrze ocenione zostały wnętrza pojazdów. Pasażerowie mają dostęp do gniazd zasilających, a także do rozbudowanej strefy bagażowej. Od 2023 roku na pokładach pociągów udostępniona zostanie sieć WiFi.

Samo przedsiębiorstwo funkcjonuje już od ponad trzech dekad i początkowo skupiało się na organizacji transportu autobusowego na terenie Wielkiej Brytanii. Od kilku lat marka prowadzi ponadto ekspansję swoich usług na obszar Europy oraz Azji. Go-Ahead uruchomił przy tym obsługę na zasadzie franczyzy kolejowej. Obecnie z taką ofertą działa na terenie Niemiec (obszar Badenii-Wirtembergii), Norwegii (Oslo Południowe) oraz samej Anglii (Londyn, a także tereny wschodnie i południowo-wschodnie Anglii).

Na rynek niemiecki, jako operator kolejowy, Go-Ahead wszedł w 2019 roku. Początkowo obsługa obejmowała Badenię-Wirtembergię, obecnie, dzięki nowemu kontraktowi, pod opiekę przewoźnika trafiły linie bawarskie, łączące Monachium z Lindau.

Dodaj komentarz