global Przewozy towarowe

Indyjska firma SAIL testuje nowe szyny dla pociągów towarowych

Możliwe, że nadchodzi rewolucja, która za pewien czas zmieni możliwości pracy transportu kolejowego. Steel Authority of India (SAIL), indyjski producent stali, rozpoczął właśnie prace produkcyjne specjalnej, hartowanej głowicowo stali szynowej. Prace będą realizowane w walcowni znajdującej się w Chhattisgarh.

Czy firma SAIL i hartowana głowicowo stali szynowej zrewolucjonizuje branżę kolejową na świecie?
Czy firma SAIL i hartowana głowicowo stali szynowej zrewolucjonizuje branżę kolejową na świecie?

Co niezwykłego wyróżnia indyjską stal, która już niedługo wejdzie do ogólnych testów? Przede wszystkim jej wytrzymałość oraz przeznaczenie – posłuży do tworzenia szyn mogących obsługiwać szybkie trasy kolejowe wykorzystywane w transporcie.

Nowoczesna walcarka szynowa SAIL

SAIL opracował i stworzył uniwersalną walcarkę szynową (URM), która pracuje obecnie w fabryce stali Bhilai. Głównym przeznaczeniem tej maszyny jest produkcja wzmocnionej stali hartowanej. Metal opracowywany głowicowo znajduje się na razie w fazie testów technologicznych. Firma zajmie się produkcją pewnej ilości na potrzeby pomiarowe. Jeśli próby te zakończą się sukcesem, walcownia podejmie się wytwarzania stali szynowej w pełnym wymiarze.

Walcownia w Bhilai korzysta z maszyny zautomatyzowanej, mogącej realizować prace zgrzewania doczołowego iskrowego. Linia produkcyjna może przy tym produkować szyny długie, osiągające nawet 130 metrów.

Nowoopracowana technologia hartowania stali wykorzystuje w procesie produkcji nowatorską metodę obróbki termicznej. Dzięki niej powstające z metalu szyny są w stanie wytrzymać o 50% większy nacisk, niż szyny produkowane metodą tradycyjną.

Indie stawiają na innowacje

Prace związane z produkcją długich, ekstremalnie wytrzymałych szyn mają związek z przyjętym przez Indian Railways jeszcze w czerwcu tego roku programem innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Krajowy operator ustanowił politykę działania w oparciu o pomysły lokalnych przedsiębiorstw, także typu start-up, które zajmują się opracowywaniem rozwiązań mogących w przyszłości poprawić efektywność pracy kolei.

Po przetestowaniu wybranej technologii Indian Railways zamierza przeznaczyć zwiększone środki finansowe na jej prawidłowe wdrożenie. Przyjęto, że start-upy będą mogły otrzymać maksymalnie 15 milionów rupii dotacji (na zasadzie równego podziału). Stosowne finansowanie zostanie ustanowione również na potrzeby skalowania wdrożonej technologii innowacyjnej.

W pierwszym etapie programu przyjętego przez IR określono kluczowe problemy kwalifikujące się do rozwiązania właśnie za pomocą nowych technologii. Z około 160 wskazanych trudności, 11 znalazło się na liście do opracowania.

Dodaj komentarz