Analizy

Internetowy system sprzedaży biletów e-IC zyskuje coraz większą popularność

Z internetowego systemu zakupu biletów e-IC skorzystało już 100 mln pasażerów. W roku 2019 przy pomocy strony internetowej sprzedano aż 44 proc. ze wszystkich biletów. Platforma w dalszym ciągu rozbudowywana jest o nowe funkcjonalności.

System internetowej sprzedaży biletów na pociągi PKP IC ruszył w 2005 r. Od stycznia do grudnia 2019 r. sprzedano za jego pomogą ponad 14,5 mln biletów. Kto najchętniej korzysta z platformy i na jakie trasy najczęściej kupowane są bilety?

Największym zainteresowaniem zakup biletów e-IC przez internet cieszył się wśród studentów (26 proc. – 4,5 mln osób). Najchętniej wybierana była zaś trasa z Warszawy do Krakowa oraz z Warszawy do Trójmiasta.

Poznaliśmy także pierwsze dane z 2020 r. W styczniu zakup biletów przez internetowy serwis PKP Intercity wybrało ponad 1,3 mln pasażerów przewoźnika.

– Popularność kolei w Polsce bezustannie rośnie. Najlepszy od blisko 20 lat wynik, ponad 335 mln pasażerów, którzy w 2019 roku wybrali podróż pociągiem, niezbicie tego dowodzi. Polska kolej śmiało sięga po nowoczesne rozwiązania. Dynamicznie rosnąca popularność internetowego systemu sprzedaży e-IC, oferowanego przez PKP Intercity, świadczy o tym, że przewoźnik stosuje rozwiązania, które odpowiadają potrzebom podróżnych – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

 

System e-IC umożliwia pasażerom kupno biletów na połączenia krajowe oraz wybrane połączenia międzynarodowe realizowane przez PKP Intercity. Podróżni mogą dokonać zakupu bez rejestracji lub zakładając konto, co jest ułatwieniem dla osób regularnie podróżujących koleją. Pasażerowie mogą nabyć tą drogą bilety w wygodny sposób, zaznaczając przysługującą im zniżkę, wybierając rodzaj miejsca, które ich interesuje, a także zakupić bilety na dodatkowy bagaż czy przewóz psa. Internetowy system sprzedaży oferuje również możliwość wygodnego zwrotu biletu bez wychodzenia z domu. Przewoźnik obserwuje stale rosnące zainteresowanie sprzedażą w kanałach zdalnych – za ich pośrednictwem sprzedaje już 47% biletów, a system e-IC odpowiada za ponad 90% tych transakcji. To m.in. zasługa kolejnych wprowadzanych udogodnień i funkcjonalności.

– Cieszymy się, że internetowy system sprzedaży spotyka się z rosnącym zainteresowaniem pasażerów. To wygodne rozwiązanie znacznie poprawia komfort podróży, która zaczyna się już na etapie kupna biletu. Za cel na przyszłość stawiamy sobie wprowadzanie kolejnych rozwiązań odpowiadających na potrzeby pasażerów, również w kwestii wykorzystywanych technologii – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

 

Aby ułatwić pasażerom kupno biletów przez internet, PKP IC wprowadziło w maju 2019 r. funkcję koszyka zakupowego. Na czym ona polega?

Ta funkcjonalność umożliwia zakup wielu biletów w czasie jednej sesji zakupowej. Po dodaniu biletu, użytkownik może skorzystać z opcji „Dodaj kolejny bilet” lub przejść do podsumowania, a na realizację zamówienia ma 15 minut, z możliwością opłacenia wszystkich biletów w ramach jednej transakcji. Co istotne, koszyk zakupowy pozwala łączyć różne typy biletów: zarówno jednorazowe, jak i okresowe. W ramach koszykach można wybrać również bilet powrotny czy pobrać rezerwację miejsca do biletu okresowego.

Dodaj komentarz