Tabor

Koleje Śląskie walczą z koronawirusem dwutlenkiem tytanu [ZDJĘCIA]

Koleje Śląskie dezynfekują swoje pojazdy. Testują innowacyjne metody czyszczenia i dezynfekcji z wykorzystaniem dwutlenku tytanu. Jest to nowoczesna metoda stosowana dotychczas w szpitalach i zakładach produkujących żywność.

Testowany produkt TitanSolid likwiduje bakterie, wirusy oraz ich przetrwalniki, budując osłonę, która pozostaje aktywna przez  minimum rok i wspomaga tradycyjne metody dezynfekcji pojazdów. Aktywna powłoka działa na zasadzie zjawiska fotokatalizy, tworząc powierzchnię wolną od mikroorganizmów chorobotwórczych – bakterie, grzyby oraz wirusy są dezintegrowane.

 – Ta innowacyjna technologia dotychczas wykorzystywana w szpitalach i zakładach produkujących żywność budzi zainteresowanie coraz większej liczby przewoźników kolejowych w Europie i na świecie. Koleje Śląskie zdecydowały się na zaawansowane testy skuteczności powłoki. Testy potrwają jeszcze kilka najbliższych dni. – tłumaczy Aleksander Drzewiecki, prezes Zarządu Kolei Śląskich  – W tej chwili naszym priorytetem jest osiągnięcie jak najwyższej efektywności w utrzymaniu czystości pociągów i zagwarantowanie maksimum bezpieczeństwa mikrobiologicznego wszystkim podróżującym. Po zakończeniu testów udostępnimy wszystkim zainteresowanym wyniki przeprowadzonych badań – podkreśla.

 

Badania wykazują, że testowana powłoka nie tylko znacząco (powyżej 90 procent) obniża liczbę drobnoustrojów na powierzchniach użytkowych, ale także likwiduje lotne związki organiczne, grzyby, w tym pleśń, neutralizuje endotoksyny i szkodliwe związki takie jak np.: tlenki azotu, dwutlenek siarki, benzen czy formaldehyd. Wykorzystanie tej technologii mogłoby pozytywnie wpłynąć nie tylko na bezpieczeństwo pasażerów w obecnej sytuacji zagrożenia epidemiologicznego, ale również na komfort podróżowania w przyszłości, szczególnie w przypadku osób z obniżoną odpornością.

Środek jest najnowszym produktem nanotechnologii i integruje się z pokrytą powierzchnią na poziomie molekularnym, zachowując skuteczność przez minimum rok od pierwszej aplikacji. Jest stosowany również w szpitalach czy przemyśle spożywczym, gdzie wymagane są najwyższe standardy czystości i ochrony przed zanieczyszczeniami organicznymi. Został także dopuszczony do stosowania na terenie Unii Europejskiej.

Źródło: Koleje Śląskie

Dodaj komentarz