Inwestycje

KZŁ zainstalowały na kolei nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej

SONY DSC

Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. wdrożyły nowoczesny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej 447 Grodzisk MazowieckiWarszawa Włochy. KZŁ Bydgoszcz są pierwszym dostawcą systemu w takiej formie.

Chociaż SDIP zarządzany przez Centralną Aplikację Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej funkcjonował już w kilku lokalizacjach w Polsce, to instalacja najnowszych urządzeń oraz oprogramowania, zgodnych z wytycznymi Ipi-6 odbyła się po raz pierwszy, na zmodernizowanej linii kolejowej 447 Grodzisk MazowieckiWarszawa Włochy. Nad uruchomieniem rozwiązania pracowały intensywnie nie tylko firmy skupione wokół generalnego wykonawcy, ale również zarządca infrastruktury.

ZMODERNIZOWANA LINIA 447

Na linii kolejowej 447 zainstalowanych zostało prawie 300 elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, ułatwiających orientację podróżnych w bieżącym rozkładzie jazdy. Największą część systemu tworzą ekrany, pozostałe elementy to nowoczesne czujniki zajętości toru, zegary kolejowe sterowane protokołami sieciowymi oraz kamery telewizji przemysłowej, zapewniające bezpieczeństwo ludzi i infrastruktury technicznej.

Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. zainstalowały tu 112 tablic krawędziowych, 16 tablic peronowych, 34 infokioski, 20 tablic zbiorczych i 10 tablic informacyjnych. Wszystkie urządzenia zostały wykonane w najnowszej technologii monitorów TFT, dzięki temu podróżni mogą zapoznać się nie tylko z bieżącym rozkładem pociągów, ale również ze zmianami w rozkładzie jazdy, składem pociągu, ostrzeżeniami lub innymi, nadawanymi komunikatami w tym również multimedialnymi.

Informacje wyświetlane są zgodnie z wymogami interoperacyjności (TSI) zawartymi w rozporządzeniu Komisji Europejskiej. Zastosowane wyświetlacze wyróżniają się wysoką jasnością, kontrastem i rozdzielczością, co sprawia, że informacja jest czytelna nawet w najbardziej słoneczne dni.

Wyświetlacze zostały wyprodukowane z najwyższej jakości materiałów przemysłowych i komponentów. Obudowa wykonana jest ze specjalnej dwufazowej stali nierdzewnej, która jest siedmiokrotnie bardziej odporna na zginanie niż zwykła stal. Wyświetlacze wyposażone są w szereg rozwiązań podnoszących ich niezawodność i umożliwiających zdalną kontrolę stanu. Wśród nich znajdują się systemy redundancji zasilania na wypadek awarii zasilaczy i system czujników umożliwiających regulację wewnętrznego środowiska pracy. Dane te przesyłane są w czasie rzeczywistym do serwera nadrzędnego CSDIP.

Zainstalowane tablice zostały wykonane zgodnie z najnowszymi wytycznymi polskiego zarządcy sieci kolejowej. Oznacza to, że spełniają bardzo wysokie wymagania odporności na trudne warunki atmosferyczne, kompatybilności elektromagnetycznej oraz wydajności. Urządzenia te były wielokrotnie badane w specjalistycznych laboratoriach m.in. pod względem odporności na akty wandalizmu, szczelności i zakłóceń elektromagnetycznych oraz w komorach klimatycznych. Środowisko pracy tych urządzeń jest bowiem bardzo trudne. Oprócz wszechobecnego pyłu kolejowego urządzenia narażone są na skrajne warunki atmosferyczne, w tym bezpośrednie nasłonecznienie oraz zakłócenia pochodzące z pobliskiej trakcji elektrycznej i elektrowozów.

Dodaj komentarz