Aktualności Inwestycje

Meksyk: Alstom z kontraktem

Konsorcjum Alstom wygrywa kontrakt na tabor kolejowy dla projektu Mayan Train.

Meksykański Narodowy Fundusz Promocji Turystyki (Fonatur) ogłosił 26 maja, że ​​konsorcjum kierowane przez Alstom (dawniej Bombardier Transportation México) wygrało przetarg na zakup 42 pociągów i systemów kolejowych na odcinku 902 mil (1452 mil). Projekt zakłada linie kolejową wzdłuż atrakcji turystycznych na półwyspie Jukatan.

Fonatur twierdzi, że oferta Alstom uzyskała najwyższy wynik i najniższy koszt. Alstom zaoferował 1,84 mld USD (36,6 mld pesos) w porównaniu z ofertą konsorcjum CAF wynoszącą 1,89 mld USD (37,5 mld pesos), co oznacza oszczędności w wysokości 44,79 mln USD (890 mln pesos).

W skład konsorcjum Alstom wchodzą Gami Ingeniería e Instalaciones, Construcciones Urales i Construcciones Urales Procesos Industriales.

Kontrakt obejmuje zaprojektowanie, wykonanie, testy i uruchomienie:

  • 42 pociągów składających się z 32 elektrodiesli i 10 diesli,
  • Systemów kolejowych, w tym sygnalizacja ETCS poziomu 1 i ochrony pociągu, systemów telekomunikacyjnych i radiowych,
  • Infrastruktury, w tym centra kontroli pociągów, warsztaty utrzymania i zajezdnie.

Kontrakt obejmie również obsługę posprzedażową oraz utrzymanie floty i sprzętu, a także transfer wiedzy. Testowanie sprzętu rozpocznie się w 2023 roku przed otwarciem sieci pociągów Majów.

Pociągi będą obsługiwały pierwszych pięć odcinków linii z Palenque przez SF Campeche, Izamal i Cancun do Tulum. Istnieje również opcja zakupu dodatkowych 27 zestawów dla pozostałych dwóch odcinków trasy, które są nowo wybudowanymi odcinkami między Tulum, Bacalar i Escárcega. Sieć zostanie zelektryfikowana na odcinku o długości 428,7 mil (690 km) między Meridą na trzecim odcinku a Chetumalem na szóstym odcinku.

Dodaj komentarz