Aktualności Tramwaje

Modertrans debiutuje na niemieckim rynku

Pierwszy zagraniczny kontrakt Modertrans Poznań na dostawę nowych, niskopodłogowych tramwajów stał się faktem. Przedstawiciele SRS (Schöneicher-Rüdersdorfer Straßenbahn GmbH) oraz Modertrans podpisali umowę na dostawę trzech w 100% niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma LF 10 AC BD, z opcją na zamówienie czwartego pojazdu.

Modertrans debiutuje na niemieckim rynku
Fot. Modertrans Poznań

Moderusy Gamma trafią do miasta Woltersdorf bei Berlin do obsługi linii nr 87. Przewoźnik od wielu lat znany jest jako posiadacz zabytkowych tramwajów, jednak wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa wykonał krok mający na celu zastąpienie ponad 60 letnich tramwajów nowoczesnymi pojazdami.

– Przy wsparciu kraju związkowego Brandenburgia i wraz z gminą Woltersdorf powiat Oder-Spree możliwy jest zakup nowych tramwajów. Wymiana naszego taboru wiąże się z chęcią podnoszenia standardu świadczonych usług przewozowych jak również wynika z konieczności dostosowania ruchu tramwajowego w Woltersdorf do wymogów prawnych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. W przyszłości osoby o ograniczonej sprawności ruchowej będą mogły również korzystać z tramwaju podczas podróży do Woltersdorf lub w drodze do pracy – powiedział podczas podpisania umowy Detlef Bröcker, Dyrektor Zarządzający SRS.

 

Modertrans debiutuje na niemieckim rynku
Fot. Modertrans Poznań

– Niewątpliwie cieszymy się z podpisania umowy z nowym partnerem. Od jutra zabieramy się do pracy, ponieważ przed nami wiele nowych wyzwań związanych z tym projektem. Sam produkt jest rozwinięciem i połączeniem bazy tramwaju jednoczłonowego jaki dostarczyliśmy do Aglomeracji Śląskiej wraz projektem Moderus Gamma LF 05 AC – dodał Jarosław Bakinowski, Prezes Zarządu Modertrans Poznań.

 

Przewoźnikowi zaoferowano tramwaj z rodziny Moderus Gamma. Będzie to pojazd dwukierunkowy, jednoczłonowy, całkowicie niskopodłogowy. Tramwaj zostanie osadzony na dwóch napędowych, obrotowych wózkach zapewniających płynne przyspieszanie i hamowanie. Jednocześnie tramwajem będzie mogło podróżować 76 pasażerów, z których 22 osoby na miejscach siedzących. Wewnątrz przedziału pasażerskiego znajdzie się specjalne miejsce przeznaczone na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Wjazd dla nich ułatwi rozkładana rampa. Wnętrze pojazdu zostanie utrzymane w jasnych barwach, będzie całkowicie klimatyzowane, oświetlenie w technologii fullLED. Pasażerowie najważniejsze informacje o trasie znajdą na monitorach dynamicznej informacji pasażerskiej. Udogodnienia przewidziano także dla motorniczych. Miejsce ich pracy będzie klimatyzowane, wyposażone w pneumatyczny fotel posiadający multifunkcyjne panele w podłokietnikach.

Modertrans Poznań dostarczy do Łodzi 30 tramwajów Moderus Gamma [FOTO]

Dodaj komentarz