Tabor Wydarzenia

Na trasę Madryt-Barcelona wyjechały pierwsze przebudowane pociągi Avelia Euroduplex z floty SNCF

Cztery pociągi Avelia Euroduplex z floty SNCF w poniedziałek 10 maja wykonały pierwsze kursy  na trasie Madryt-Barcelona. Składy będą obsługiwane przez OUIGO España, lokalną spółkę zależną SNCF. Pociągi zostały przystosowane przez Alstom i SNCF do kursowania na hiszpańskiej sieci kolei dużych prędkości.

Pierwsze cztery pojazdy są już gotowe, Alstom pracuje nad przebudowaniem kolejnych dziesięciu. Początkowo pociągi wyjadą na trasy: Madryt-Walencja i Madryt-Alicante, a następnie Andaluzja (Madryt-Sewilla i Madryt-Malaga). OUIGO España będzie dysponować flotą 14 pociągów dla 5 kierunków wyruszających z Madrytu: Barcelona, Walencja, Alicante, Sewilla i Malaga.

Alstom opracował i wdrożył w pociągach pokładowe urządzenia sygnalizacyjne, niezbędne dla bezpieczeństwa i wydajności ruchu kolejowego. Systemy oparte są o cyfrowe rozwiązania ERTMS Atlas. 

Uruchomienie pociągów to kolejny historyczny krok dla Alstom – wyjaśnia Jean-Baptiste Eymeoud, prezes Alstom France. – Realizacja tego projektu jest kolejnym dowodem zaufania, jakim międzynarodowi operatorzy darzą system sygnalizacji Alstom.

 

Urządzenia sygnalizujące zostały opracowane i zatwierdzone przez ekspertów ds. mobilności cyfrowej Alstom w Saint-Ouen (Francja). Konwersja wagonów silnikowych i testowanie pociągów odbywa się w zakładzie Alstom w Belfort (we Francji), z pomocą francuskich zakładów składowych w Villeurbanne (modyfikacja sprzętu elektronicznego), Tarbes (modyfikacja wiązek elektrycznych) i Le Creusot (adaptacja pokładowych czujników sygnalizacji na wózkach).

Projekt jest prowadzony przez zakład Alstom w La Rochelle (Francja), który jest odpowiedzialny za przekształcenie wagonów pasażerskich i pomoc SNCF przy homologacji przekształconych pociągów.

Projekt został zrealizowany w rekordowym czasie 17 miesięcy i obejmował projektowanie, industrializację urządzeń sygnalizacyjnych oraz integrację z pociągiem.

Dodaj komentarz