Inwestycje Wydarzenia

Na trasie Rail Baltica powstanie nowy wiadukt kolejowy

W Małkini, nad linią kolejową WarszawaBiałystok, rozpoczęła się budowa wiaduktu drogowego. Bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na trasie Rail Baltica oraz w mieście. Koszt inwestycji to 48 mln zł.

Fot. Wikimedia Commons

Wiadukt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i połączy ul. Ostrowską z ul. Nurską. Dzięki inwestycji kierowcy zaoszczędzą czas – nie będą oczekiwać na przejazd pociągu przy zamkniętych rogatkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście m.in. dzięki  przebudowie odcinków przyległych ulic, budowie 2 rond i dojazdów. Dla pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki i ścieżkę rowerową. Długość wiaduktu bez dojazdów będzie wynosiła 110 m.

Wykonawca przejął teren budowy i rozpoczął prace. Widać już fundamenty podpór nowego obiektu. Montowane jest zbrojenie i wylewany beton. Na kolejnym etapie formowane będą nasypy. Roboty nie mają wpływu na ruch pociągów. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. Wiadukt ma być gotowy w pierwszym kwartale 2022 roku.

Rail Baltica dla podróżnych i mieszkańców

Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltca. Mieszkańcy korzystają z już nowych, wygodniejszych peronów z bezpiecznym  przejściem podziemnym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów zwiększyło wprowadzenie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania. Już ponad rok pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło” i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej i międzynarodowej trasie.

Bezkolizyjne skrzyżowania na mazowieckim odcinku Rail Baltica powstają także w innych miejscowościach. Budowany jest wiadukt w centrum Łochowa, w  Łochowie-Jasiorówce i Toporze.

11 wiaduktów zwiększa bezpieczeństwo i ułatwia komunikację

Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Od jesieni 2019 roku można już korzystać z przejść podziemnych w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.

Prace będą jeszcze prowadzone w: Zielonkatunel drogowy; Kobyłka Ossów – wiadukt drogowy; Kobyłkatunel drogowy; Tłuszczwiadukt drogowy; Mokra Wieś – wiadukt drogowy.

Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są dzięki projektowi „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”,  współfinansowanemu z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).

Dodaj komentarz