Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Nad linią Rail Baltica powstaną nowe wiadukty

Na mazowieckim odcinku Rail Baltica powstają nowe bezkolizyjne skrzyżowania. Inwestycje poprawią bezpieczeństwo w ruchu w Tłuszczu i Kobyłce.

Tłuszcz, budowa wiaduktu (Fot. A. Lewandowski / PKP PLK)
Tłuszcz, budowa wiaduktu (Fot. A. Lewandowski / PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą wiaduktu w Kobyłce. Obiekt powstanie niedaleko przystanku Kobyłka Ossów i zastąpi skrzyżowanie w poziomie szyn. Koszt prac to 24,7 mln zł.

Inwestycja usprawni przejazd w mieście, zapewniając także bezpieczne przejście nad torami.

Wiadukt będzie miał 60 m długości, zaś jezdnię o szerokości pasa 7 metrów w każdą stronę. Piesi skorzystają z chodnika, a dla rowerzystów przewidziano ścieżkę rowerową.

Przebudowane zostaną przyległe odcinki ulic, m.in. ul. Jasińskiego. Zakończenie budowy jest planowane na II kw. 2023 r.

Wiadukt drogowy w Tłuszczu już powstaje. Wykonawca rozpoczął montaż podpór. Bezkolizyjne skrzyżowanie połączy dwie części miasta oraz zapewni dobre skomunikowanie z centrum (ul. Warszawska i ul. Wiejska). Obiekt zastąpi przejazd w ciągu drogi wojewódzkiej nr 634 (łączącej m.in. Warszawę z Tłuszczem), dzięki czemu usprawni się ruch lokalny i kierowcy nie będą musieli czekać przy zamkniętych rogatkach. Powstanie jezdnia po jednym pasie ruchu w każdą stronę, zaplanowano też ścieżkę rowerową, a łatwy dostęp dla wszystkich zapewnią pochylnie. Długość wiaduktu wraz z drogami dojazdowymi to ponad 1 km, w tym prawie 200 m przeprawy nad linią kolejową. Prace budowlane w Tłuszczu zaplanowano do końca 2022 r. Wartość realizowanych robót to 39,2 mln zł brutto.

Rail Baltica zwiększa się poziom bezpieczeństwa

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę łącznie 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Poza wiaduktem, w Kobyłce PLK planują także inwestycję w rejonie ul. Orszagha. Wykonawca przedłuży ulicę i poprowadzi ją pod ul. Graniczną, linią kolejową WarszawaBiałystok i ul. Warszawską.

Nowy wiadukt kolejowy zwiększy bezpieczeństwo nad torami Rail Baltica

Do ruchu oddano już dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie, planowana jest także budowa przejścia w pobliżu przystanku kolejowego w Toporze.

Postępują prace na budowach tunelu, a także wiaduktu w Zielonce oraz wiaduktu nad torami w Mokrej Wsi.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 286,8 mln zł netto.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Dodaj komentarz