Inwestycje Wydarzenia

Nad linią Warszawa – Radom powstaje wiadukt

W Warce, nad torami linii Warszawa – Radom, powstanie nowy wiadukt. Inwestycja PKP PLK zwiększy bezpieczeństwo ruchu pociągów oraz usprawni komunikację drogową w mieście. Wykonawca rozpoczyna montaż przęsła. Koszt prac to 24 mln zł.

Budowa wiaduktu nad torami w Warce (fot. A. Lewandowski / PKP PLK)
Budowa wiaduktu nad torami w Warce (fot. A. Lewandowski / PKP PLK)

Wiadukt zastąpi obecny przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Grójeckiej, między stacją Warka a przystankiem Warka Miasto. Obiekt o szerokości 13 m będzie miał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Inwestor zaplanował także ścieżkę dla pieszych i rowerzystów.

Nowa przeprawa ma już gotowe przyczółki. Wykonawca przygotowuje montaż przęsła wiaduktu. Buduje także drogi dojazdowe do obiektu.

Inwestycję za 24 mln zł, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują w ramach projektu POIiŚ 5.1-3 pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)” Faza II. Prace obejmują również przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 730 wraz z budową dwóch rond. Inwestor planuje zakończenie prac na początku 2023 roku.

Budowa wiaduktu nad torami w Warce (fot. A. Lewandowski / PKP PLK)
Budowa wiaduktu nad torami w Warce (fot. A. Lewandowski / PKP PLK)

W marcu br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku nowy przystanek Warka Miasto w centrum miejscowości. To kolejny nowy przystanek wybudowany w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Radomia do Warszawy. Wszystkie nowe i przebudowane przystanki od Czachówka Południowego do Radomia Głównego zyskały lepszy standard obsługi pasażerów i są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Od Warki do Radomia dobudowano drugi tor, aby zwiększyć sprawność przewozów. Modernizacja PLK objęły również stację Warka, gdzie przebudowano perony i wykonano przejście podziemne.

Dodaj komentarz