Przewozy towarowe

NEWAG zmodernizuje lokomotywy dla PKP LHS

 

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o.o. oraz NEWAG SA 26 lipca 2017 r. podpisały umowę na modernizację 10 lokomotyw spalinowych ST 44. Umowa dotyczy modernizacji wycofanych z eksploatacji lokomotyw typu ST 44 do typu 311Da.

Pierwsza zmodernizowana lokomotywa zostanie dostarczona do końca marca 2018 r., natomiast dostawa wszystkich lokomotyw nastąpi do końca 2018 r. Wartość kontraktu opiewa na kwotę ponad 95 milionów zł netto. Dotychczasowe wyniki eksploatacyjne taboru oraz wykonane na zlecenie PKP LHS niezależne analizy wskazują, że modernizacja jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem w związku z polityką transportową firmy. Potwierdzają to również ogólnodostępne dokumenty określające kierunki europejskiej strategii transportu, w których korzystanie z już posiadanych zasobów stanowi jeden z priorytetów obok energooszczędności i efektywności.

Obecnie PKP LHS dysponuje flotą siedemnastu lokomotyw typu 311Da. Lokomotywy te przeznaczone są do prowadzenia ciężkich składów towarowych po linii szerokotorowej. Po zakończeniu modernizacji PKP LHS będzie dysponować łącznie 27 szt. tego typu lokomotyw. Jednolity tabor umożliwi prowadzenie pociągów w trakcji wielokrotnej oraz uprości system utrzymania pojazdów. Od 2007 r. NEWAG SA wykonał kilkadziesiąt modernizacji tego typu.

Spalinowa lokomotywa towarowa typu 311D/311Da powstała w wyniku gruntownej modernizacji lokomotywy produkcji rosyjskiej typu M 62, znanej na polskim rynku kolejowym pod oznaczeniem ST 44. Kontrakt dla PKP LHS będzie polegać m.in. na zabudowaniu nowego zespołu napędowego „Super Skid” o mocy 2900 KM. Z bazowej konstrukcji zostanie zachowana jedynie sprawdzona pod względem wytrzymałości ostoja lokomotywy oraz wózki jezdne.

Materiał ukazał się w Raporcie Kolejowym 4/2017

Dodaj komentarz