Publikacje Firm Tabor Wydarzenia

Nowa podbijarka w barwach spółki TORPOL [ZDJĘCIA]

Uniwersalna podbijarka Unimat 09-4×8/4S Dynamic to najnowszy nabytek TORPOL S.A. Jedna z najnowocześniejszych w Europie maszyn austriackiej firmy Plasser&Theurer dołączyła do grona wysokowydajnych maszyn budowlanych będących na wyposażeniu Spółki.

Unimat 09-4x8/4S Dynamic
Fot. TORPOL

Najnowszy nabytek Spółki jest maszyną służącą do podbijania toru oraz rozjazdów. Wykonywanie prac w zakresie położenia toru i rozjazdów w płaszczyznach pionowej i poziomej wraz z jednoczesną stabilizacją konstrukcji toru zostało połączone w jednej uniwersalnej maszynie. Dotychczas na wyposażeniu Spółki znajdowały się trzy podbijarki austriackiego producenta, z czego tylko jedna z nich pracowała w tej samej technologii.

Inwestycje w wysokowydajne maszyny zawsze były naszym priorytetem – skomentował Grzegorz Grabowski, Prezes Zarządu TORPOL S.A. – Sprzęt tej klasy doskonale sprawdza się zarówno przy budowie i modernizacji linii kolejowej, jak również jest przystosowany do prac związanych z jej bieżącym utrzymaniem. Szeroko rozbudowana baza sprzętowa stanowi jedną z naszych przewag konkurencyjnych, zapewniając wzrost efektywności ekonomicznej, wysoki poziom  samowystarczalności i elastyczności w prowadzeniu prac budowlanych oraz niezbędny zasób wykonawczy dla potrzeb utrzymania technologii napraw głównych linii kolejowych – podkreślił prezes Grabowski.

 

Unimat 09-4×8/4S Dynamic gwarantuje najwyższą jakość podbijania torów i rozjazdów dzięki zastosowaniu technologii podbijania z procesem podnoszenia 3 szyn bez podparcia na łożu tłucznia oraz podbijaniu 4 szyn dla naprawy rozchodzących się torów. Maszyna jest jednocześnie w stanie podbijać 2 podkłady w czasie podbijania toru, co zapewnia jej jeszcze większą wydajność. Komfort pracy zapewniają 4 zamknięte, izolowane dźwiękowo i cieplnie, ergonomiczne kabiny wyposażone w komputerowe systemy prowadzenia i kontroli pracy urządzeń podbijających.

Podbijarka o długości niemal 43 m, oprócz należącego do Spółki pociągu do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej typu SUM oraz oczyszczarki tłucznia RM85, jest jedną z najdłuższych samobieżnych maszyn pracujących na polskich torach. Pomimo jej wymiarów oraz masy własnej wynoszącej 189 t, maszyna może poruszać się samodzielnie pomiędzy miejscami wykonywania robót z prędkością do 100 km/h. Obecnie Unimat przygotowywany jest na bazie do rozpoczęcia pracy i niebawem będzie można zobaczyć go w działaniu na realizowanych przez Spółkę budowach.

Tunel w Łodzi wydrąży największa tarcza w Polsce

Dodaj komentarz