global Tabor

Nowe pociągi Siemens pojadą w monachijskim metrze

Niedługo metro w Monachium będzie mogło pochwalić się najnowszymi pociągami marki Siemens – 27 kwietnia tego roku Monachijskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej (SWM) oraz operator, czyli spółka Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) odebrały pociąg C2. To pierwszy z 22 pojazdów marki Siemens, które producent oddaje do użytku w ramach już trzeciej transzy dostaw.

Łącznie metro zasili 85 nowoczesnych pojazdów szynowych. (fot. Siemens)
Łącznie metro zasili 85 nowoczesnych pojazdów szynowych. (fot. Siemens)

W bazie Fröttmaning (linia U6 metra w Monachium) pociąg ten zostanie poddany niezbędnym testom technicznym, by możliwie jak najszybciej zyskał homologację i mógł wyjechać na tory. I chociaż do taboru dołączy niedługo 21 kolejnych egzemplarzy, Monachijskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej nie zwalnia tempa. Władze tego podmiotu złożyły bowiem kolejne zamówienie. Zgodnie z nim, Siemens Mobility dostarczy kolejnych 18 pociągów typu sześciowagonowego.

Co wiadomo o nowych pociągach?

Pojazdy produkowane przez Siemens Mobility podróżują już torami monachijskiego metra od 2016 roku. Wysoki poziom zadowolenia, zarówno ze strony SWM, jak i MVG wpłynął na decyzję o dalszym wprowadzaniu pociągów C2 do użytku. Jak podkreślił prezes Münchner Verkehrsgesellschaft, technologia oferowana przez tę markę jest już sprawdzona i z powodzeniem zastępuje dotychczas wykorzystywany, starszy tabor metra.

".

Łącznie metro zasili 85 nowoczesnych pojazdów szynowych. To ogromne usprawnienie, przede wszystkim dla mieszkańców. Pociągi C2 są nowoczesne i komfortowo wykończone. Zapewnia to wysoką jakość obsługi przewozów pasażerskich. Nowe modele są przestronne i umożliwiają zwiększenie liczby użytkowników na wszystkich liniach metra. Biorąc pod uwagę, jak ekonomiczny i ekologiczny jest to środek transportu, inwestowanie w odświeżenie taboru jest całkowicie zasadne.

Dlaczego wybrano pojazdy typu C2?

Firma Siemens Mobility produkuje pojazdy szynowe C2 w oparciu o optymalny projekt konstrukcyjny. Pociągi są energooszczędne, a ich eksploatacja nie oddziałuje negatywnie na środowisko. W ich budowie producent wykorzystał komponenty, które aż w 97% nadają się do recyklingu i odzysku surowca. Na uwagę zasługuje również technologia oddawania części energii do sieci podczas hamowania pojazdu.

Oszczędność oraz bezpieczeństwo względem środowiska są dla monachijskiego metra bardzo ważne. Cała sieć liczy ponad 100 kilometrów i każdego roku korzysta z niej niemal 430 milionów pasażerów. Wprowadzenie C2 idzie zatem w parze z polityką zrównoważonej komunikacji publicznej w stolicy Bawarii.

Dodaj komentarz