Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Ostatni pal pod słupy trakcyjne na linii PKM wbity!

Niespełna rok po rozpoczęciu elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, wykonawca wbił ostatni pal pod słupy trakcyjne. Wykonawcą inwestycji jest firma TORPOL.

Nocne prace na linii PKM (fot. Pomorska Kolej Metropolitalna)
Nocne prace na linii PKM (fot. Pomorska Kolej Metropolitalna)

– W trakcie prac nocnych na linii nr 253 wbiliśmy ostatni pal. To jednotorowy łącznik z linią nr 201 w kierunku Kartuz i Kościerzyny. Cały proces tej części inwestycji udokumentowaliśmy. Jednocześnie przepraszamy wszystkich mieszkańców terenów wzdłuż linii PKM za utrudnienia związane z naszą inwestycją. Zdajemy sobie bowiem sprawę z uciążliwości wynikających z nocnych prac palownicy. Jednak ten etap inwestycji mamy już za sobą – informuje spółka PKM.

 

Elektryfikacja linii PKM

Umowa na realizację inwestycji „Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja „Kolei Kokoszkowskiej” Faza III – elektryfikacja linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Firoga” zawarta została 30 kwietnia ub.r.

O znaczeniu elektryfikacji dla rozszerzenia oferty połączeń mówił wówczas Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego:

– Projekt elektryfikacji linii jest zwieńczeniem całości projektu PKM, który rozpoczął się w już w 2012 roku, jednak ze względu na brak trakcji na linii kolejowej 201 z Gdyni do Kościerzyny plany elektryfikacji spółka musiała odłożyć w czasie. Wiemy jednak, że elektryfikacja linii przyczyni się do uruchomienia połączeń ponadregionalnych na linii PKM. Jako Samorząd Województwa Pomorskiego od lat staramy się rozwijać ofertę przewozową dla mieszkańców regionu.

 

Więcej o elektryfikacji przeczytacie poniżej:

PKM będzie w całości zelektryfikowana

Dodaj komentarz