Aktualności Tabor

Pesa przekazała pierwszą lokomotywę dla AlzaCargo

20 maja 2021 r. Pesa Bydgoszcz przekazała pierwszą lokomotywę Gama Marathon, zamówioną przez RCP dla spółki AlzaCargo.

AlzaCargo to polski przewoźnik towarowy zajmujący się spedycją i transportem kolejowym na terenie Polski i Europy. Firma specjalizuje się w przewozach kontenerowych,  kruszywach i przesyłkach ponadgabarytowych, a jej strategia zakłada dynamiczny rozwój działalności w obszarze transportu intermodalnego. Wydzierżawione z RCP Gamy Marathon będą wykorzystywane między innymi do obsługi składów kierowanych do terminali portowych Gdańska i Gdyni.

W AlzaCargo stawiamy na rozwiązania przyjazne środowisku, dla nas i naszych klientów kluczowe znaczenie ma terminowość dostaw, a zwłaszcza czas obsługi i operowania w terminalach lądowych i w portach. Lokomotywy Gama Marathon, dzięki ‚last mile’ czyli modułowi dojazdowemu idealnie odpowiadają naszym potrzebom – powiedział podczas przekazania pojazdu Wojciech Nastawny, Członek Zarządu AlzaCargo.

 

RCP jako pool taborowy systematycznie zwiększa liczbę pojazdów dzierżawionych przewoźnikom towarowym W tej chwili spółka dysponuje 27 lokomotywami, z czego 23 to Gamy wyprodukowane przez PESA. Klientami RCP są najwięksi na polskim rynku przewoźnicy kolejowi.

Prezes spółki Ireneusz Kozłowski podkreślił, że:

– RCP stale zwiększa liczbę pojazdów w swojej flocie, we wrześniu będzie ich już 34. Zgodnie z naszą strategią chcemy by po polskich torach jeździły nowoczesne, przyjazne środowisku lokomotywy i takie właśnie pojazdy oferujemy naszym klientom.

 

Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach czy kopalniach.

Dzięki wykorzystaniu modułu dojazdowego Gama Marathon przewoźnicy nie muszą wykorzystywać dodatkowej lokomotywy do prac manewrowych. Cieszę się, że to praktyczne, oszczędne i ekologiczne rozwiązanie doceniają kolejni klienci – powiedział Maciej Maciejewski, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży PESA Bydgoszcz SA.

PESA konsekwentnie rozwija platformę GAMA. Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db wkrótce spółka zaoferuje klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych.

We wrześniu na targach Trako PESA zaprezentuje pierwszą polską lokomotywę manewrową SM42 wyposażoną tylko w napęd wodorowy. Bydgoska firma realizuje ten projekt we współpracy z PKN Orlen, a lokomotywa będzie wykorzystywana przez Orlen Koltrans do prac manewrowych na terenie rafinerii w Płocku.

Dodaj komentarz