Inwestycje Tabor

Pierwsze pociągi towarowe przejechały z Mielca do Kochanówki

Nowym torem z Mielca do Kochanówki przejechały pierwsze pociągi towarowe. PKP PLK rozpoczyna kolejny etap inwestycji, tym razem między Kochanówką a Dębicą. Reaktywacja trasy kolejowej MielecDębica ma zwiększyć dostępność do pociągów w woj. podkarpackim.

Fot. PKP PLK

Inwestycja między Mielcem a Dębicą zapewni wznowienie przewozów pasażerskich i zwiększenie dostępności i możliwości podróży koleją na Podkarpaciu, a także podróży dalekobieżnych, m.in. na Lubelszczyznę. Przedsięwzięcie oznacza również sprawniejsze przewozy ładunków.

Pierwsze pociągi towarowe wjechały na odcinek Mielec – Kochanówka 3 września. Składy obsługują bocznicę Zakładów Chemicznych w Pustkowie. Pociągi jadą nowy torem z Mielca do Kochanówki Pustków.

Prace kontynuowane są teraz na kolejnym odcinku – do Dębicy. Wykonawca ułożył już nowy tor. Wymienił m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym w stacji Mielec i w stacji Kochanówka oraz na 5 przejazdach kolejowo-drogowych w Przecławiu, Dąbiu, Pustkowie, Brzeźnicy. PLK zwiększyły bezpieczeństwo na ponad 30 skrzyżowaniach drogi z torami. Kierowcy płynniej i bezpieczniej pokonują tory, m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.

Nowe elementy przebudowywanych peronów widać na przystankach:Wojsław, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Kochanówka, Dąbie i Pustków. Na stacji Mielec powstaje m.in. dwupoziomowe przejście podziemne, które zastąpi dotychczasową kładkę nad torami. Podróżni zyskają łatwiejszy i bezpieczniejszy dostęp do pociągów. Dostępność na stacji zwiększy również dodatkowe przejście pod torami. W połowie przyszłego roku, dwa bezkolizyjne obiekty będą udogodnieniem dla podróżnych kolei i mieszkańców.

Pasażerowie łatwiej wsiądą do pociągu z nowego peronu. Będzie on wyposażony w wiaty, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. W komunikacji na stacji pomogą trzy windy. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będą linie naprowadzające na powierzchni peronów.

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku PadewMielecDębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to ponad 296,7 mln zł, z czego kwota unijnego dofinansowania przekracza 209 mln zł.

Dodaj komentarz