Raport z Polski Tabor Wydarzenia

PKP Intercity odebrało nowe wagony

Pierwsze osiem z 81 nowych wagonów, wyprodukowanych przez poznańską FPS H. Cegielski trafiło do PKP Intercity. Pozostałe pojazdy trafią do przewoźnika do końca 2022 r. Poza wagonami spółka odebrała 2 zmodernizowane spalinowe lokomotywy SU4220. Kontrakt o wartości 697 mln zł jest częścią największego programu inwestycyjnego w 20-letniej historii PKP Intercity.

Fot. PKP Intercity
Fot. PKP Intercity

Polska kolej z roku na roku rozwija się w coraz szybszym tempie, dzięki czemu Polacy chętniej korzystają z usług PKP Intercity. Nowoczesne wagony wyprodukowane w Fabryce Pojazdów Szynowych pozwolą narodowemu przewoźnikowi zaprezentować jeszcze lepszą ofertę dla podróżnych. Wspierając rodzimych producentów modernizujemy polską kolej czyniąc ją bardziej komfortową, bezpieczną i ekologiczną – mówi Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Nowy wagon zaprezentowany został po raz pierwszy na gdańskich targach TRAKO. Niedługo pojazdy odebrane od poznańskiego producenta wyjadą na tory.

Trasy

Nowoczesne wagony zostaną włączone do składów InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC), które będą kursować na poniższych trasach:

 

Komfortowe wagony dla różnych grup podróżnych

W nowych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego oraz indywidualne oświetlenie. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Nowe wagony są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne i efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej. Będą również dostosowane do prędkości 200 km/h.

– Jesteśmy zadowoleni, że współpraca z PKP Intercity rozwija się harmonijnie. Zaufanie jakim zostaliśmy obdarzeni skutkuje nowoczesnym i komfortowym taborem dla większej liczby pasażerów. Bardzo cieszy nas fakt, że jesteśmy częścią procesu unowocześniania floty narodowego przewoźnika – powiedział Krzysztof Laskowski, Prezes Zarządu H. CegielskiFabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o.

 

Odebranych 8 wagonów to pojazdy bezprzedziałowe 2. klasy. Ponadto flotę PKP Intercity wzmocni jeszcze:

  • 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
  • 19 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
  • 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
  • 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
  • 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami.

– Chcemy zaproponować naszym pasażerom wysoki i przewidywalny standard podróżowania. Dlatego inwestujemy w nowoczesny tabor, dzięki któremu coraz więcej tras obsługiwanych jest przez pojazdy dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

 

Pierwsze nowoczesne lokomotywy już w PKP Intercity

Spółka PKP Intercity odebrała także dwie pierwsze zmodernizowane lokomotywy uniwersalne nowej serii SU4220. Powstały one w wyniku modernizacji klasycznych lokomotyw spalinowych serii SM42. Pojazdy zyskały dwa nowoczesne silniki spalinowe, spełniające normę emisji spalin na poziomie Stage V. Nowym rozwiązaniem, w które zostały wyposażone lokomotywy jest mikroprocesorowe sterowanie poprawiające właściwości trakcyjne pojazdów, a także pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa. Modernizacja zwiększyła bezpieczeństwo pracy lokomotywy, a także niezawodność. Łącznie do przewoźnika trafi 13 takich pojazdów.

Dodaj komentarz