Raport z Polski Tabor Wydarzenia

PKP Intercity odebrało pierwsze FLIRTy

PKP Intercity poinformowało oficjalnie o odbiorze dwóch pierwszych zespołów trakcyjnych typu FLIRT. Do przekazania pojazdów doszło 16 września. Producentem pociągów jest firma Stadler Polska.

Fot. PKP Intercity
Fot. PKP Intercity

Duże zamówienie ze strony PKP Intercity

Krajowy przewoźnik, PKP Intercity, podpisał umowę ze Stadler Polska w 2019 roku (procedura przetargowa trwała od 2017 roku). Na mocy kontraktu producent zobowiązał się do wyprodukowania oraz dostarczenia 12 składów pojazdów typu FLIRT. Ostateczny termin oddania wszystkich zamówionych zespołów wyznaczono na III kwartał przyszłego roku.

Tak dużą inwestycję PKP Intercity może sfinalizować dzięki programowi „PKP IntercityKolej Dużych Inwestycji”.

Czym wyróżnią się nowe FLIRTY?

PKP Intercity dąży do zapewnienia swoim klientom możliwie najlepszych warunków do podróży kolejowych. Pasażerowie będą mogli na pokładzie każdego z pociągów typu FLIRT skorzystać z wielu udogodnień. Przewoźnik wymienia w swoim komunikacie udostępnienie:

  • gniazdek elektrycznych,
  • wzmacniaczy sygnału GSM,
  • szybkiego Internetu bezprzewodowego,
  • wydzielonych stref do przewozu rowerów,
  • miejsc przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
  • bezpiecznego monitoringu wewnętrznego.

Każdy ze składów dostarczanych przez Stadler Polska zostanie wyposażony w system wydajnej klimatyzacji, co z pewnością przyczyni się do poprawy warunków podróży w okresie wakacyjnym.

Pasażer będzie mógł w dowolny sposób korzystać z obsługi gastronomicznej. Posiłki oraz napoje serwowane będą zarówno w wagonach restauracyjnych, jak i dostarczane bezpośrednio do miejsca zajmowanego przez pasażera.

 

Gdzie będą jeździć nowe FLIRTY?

Nowe pojazdy typu FLIRT będą kursowały po całej Polsce, obsługując między innymi trasy:

Każda jednostka FLIRT, którą PKP Intercity wdroży do swojej floty jest kompatybilna z najnowszą wersją TSI, a do tego została wyposażona w system pokładowy ETCS GUARDIA. Tak wprowadzone rozwiązania zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz dynamiczne przełączanie się pomiędzy systemami – wiąże się to oczywiście z brakiem konieczności organizowania czasochłonnych postojów.

Używanie zespołów trakcyjnych FLIRT przyczyni się także do ochrony środowiska i zachowania ekonomii w eksploatacji pojazdów – część energii elektrycznej pobieranej z trakcji wraca do niej poprzez kumulowanie zasobów w trakcie hamowania pociągu.

Dodaj komentarz