Inwestycje Wydarzenia

PKP PLK zmieniają stację Kraków Płaszów. Widać pierwsze efekty [ZDJĘCIA]

Podróżni na stacji Kraków Płaszów korzystają już z dwóch nowych peronów. Na nowe tory wprowadzono ruch pociągów. Przebudowa stacji postępuje. Prace realizowane są przez PKP Polskie Linie Kolejowe, z udziałem środków unijnych, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

PKP Polskie Linie Kolejowe
Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK

Na krakowskiej stacji powstały dwa nowe 400-metrowe perony. Zostały podwyższone, na ich terenie zamontowano także długie wiaty oraz jasne oświetlenie, czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy.

Bezpieczeństwo zwiększa podziemne przejście. Wkrótce dostęp do pociągów ułatwią windy. Zarządca obiektu uruchomi także nowe wizualne systemy informacji pasażerskiej.

Poza nowymi peronami, wykonawca wymienił tory, sieć trakcyjną oraz system sterowania ruchem kolejowym.

– Konieczne było wzmocnienie terenu, co pozwoli przyspieszyć pociągi od strony Rzeszowa i Krakowa Głównego – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nowe Lokalne Centrum Sterowania zastąpiło dwie nastawnie. Nowoczesne komputerowe systemy sterowania będą wspierać kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu.

Kolejne prace na Płaszowie i Bieżanowie

Przełożenie ruchu na nowe tory pozwoliło na kolejne prace po wschodniej strony Płaszowa. Na stacji Kraków Bieżanów wykonawcy rozpoczęli przebudowę torów w kierunku Wieliczki. Szeroki zakres prac wymagał zmian w organizacji ruchu pociągów. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, pociągi aglomeracyjne SKA1 do 15 listopada na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia zastąpiła komunikacja autobusowa.

Modernizacja stacji w Płaszowie zakończy się w przyszłym roku. Przy utrzymanym ruchu pociągów, przebudowane zostanie przejście podziemne i peron.

Inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe zapewni komfortową obsługę na ważnej krakowskiej stacji Płaszów, przez którą kursują pociągi aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne. W centrum miasta powstają dodatkowe tory kolejowe, usunięto nasyp, budowane są estakady, mosty oraz wiadukty.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEFŁącząc Europę.”

Dodaj komentarz