global Tabor

Pociągi bateryjne Mireo wyjeżdżają poza Niemcy

Siemens Mobility dostarczy siedem bateryjnych pociągów Mireo Plus B dla Midtjyske Jernbaner w Danii. Jest to pierwszy kontrakt na kolej zasilaną bateriami w Danii. Stanowi on uyczęść projektu pilotażowego mającego na celu zastąpienie wszystkich spalinowych składów pociągów w całym kraju.

Siemens Mobility dostarczy pociągi bateryjne Mireo do Danii (fot. Siemens Mobility)
Siemens Mobility dostarczy pociągi bateryjne Mireo do Danii (fot. Siemens Mobility)

Siedem dwuwagonowych elektrycznych składów pociągów zostanie dostarczonych do końca 2024 r. Mają one kursować na dwóch liniach w regionie Midtjylland w Danii.

Mireo Plus B łączy w sobie wszystkie zalety platformy Mireo z wysokowydajnym systemem akumulatorowym, który dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu umożliwia eksploatację pociągów na trasach z napowietrznymi liniami energetycznymi lub bez nich.

Martha Vrist CEO duńskiego przewoźnika Midtjyske Jernbaner Drift A/S powiedziała:

– Jest to kluczowy krok w naszej własnej ekologicznej transformacji, ale także znaczący krok w kierunku celu, jakim jest neutralny pod względem emisji CO2 ruch pociągów w całej Danii.

 

Na temat zamówienia Albrecht Neumann, dyrektor generalny ds. taboru w Siemens Mobility powiedział:

– Wraz z zakupem pociągów Mireo Plus B, Midtjyske Jernbaner zastępuje konwencjonalne pojazdy z silnikiem diesla najnowocześniejszymi, a lokalnie całkowicie bezemisyjnymi pociągami. Przyczyni się to znacząco do rozwoju lokalnego obszaru, oferując zrównoważoną i przyjazną dla środowiska opcję mobilności. Cieszymy się, że Midtjyske Jernbaner wybrał energooszczędne pociągi Mireo Plus B firmy Siemens Mobility. Zapewnią one również wysoki poziom komfortu jazdy, a także poprawią wrażenia pasażerów.

 

Dwuwagonowe zespoły trakcyjne Mireo Plus B mogą pomieścić 120 pasażerów na miejscach siedzących. Poruszają się z prędkością do 140 km/h i mają zasięg około 80 kilometrów przy zasilaniu bateryjnym. Akumulatory mogą być ładowane za pośrednictwem sieci trakcyjnej 25 kV na odcinkach zelektryfikowanych oraz poprzez odzyskiwanie energii hamowania pociągu. System baterii jest zamontowany pod podłogą i znajduje się w dwóch kontenerach bateryjnych. W systemie tym zastosowano baterie litowo-jonowe o długiej żywotności.

Jest to trzecie zamówienie na Mireo Plus B i pierwsze poza granicami Niemiec. Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) zamówił 20 pociągów Mireo Plus B w 2020 roku. Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) zamówił 31 składów w 2021 roku.

Dodaj komentarz