global Tabor Wydarzenia

Pociągi wodorowe będą wozić pasażerów w Austrii

Pociąg wodorowy Coradia iLint produkcji Alstom zakończył trzymiesięczne testy i został zatwierdzony do regularnej obsługi pasażerskiej Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB).

Alstom Coradia iLint w barwach Austriackich Kolei Federalnych ÖBB.

Austria jest drugim krajem w Europie – po Niemczech – który w pełni zaakceptował pociągi Alstom Coradia iLint jako bezemisyjną alternatywę spalinowych zespołów trakcyjnych. Coradia iLint, pierwszy na świecie pociąg napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, ukończył z powodzeniem trzymiesięczne testy eksploatacyjne na liniach regionalnych Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB) i został w pełni zatwierdzony do regularnej obsługi  pasażerskiej.

Po raz kolejny Alstom podkreśla swoją wiodącą pozycję w obszarze wodorowego transportu kolejowego – żaden inny producent nie oferuje obecnie niezawodnego, przetestowanego pociągu wodorowego gotowego do produkcji seryjnej.

Pociąg został oficjalnie zatwierdzony także przez najwyższy austriacki organ ds. kolei, austriackie Federalne Ministerstwo Ochrony Klimatu, Środowiska, Energetyki, Mobilności, Innowacji i Technologii (BMK).

Coradia iLint udowodnił swoją wszechstronność na wszystkich obsługiwanych trasach, z zachowaniem wydajności nawet na stromych odcinkach. Pociąg został już oficjalnie zatwierdzony w Austrii.

Gian Luca Erbacci, wiceprezes Alstom w Europie

Podczas trzymiesięcznych testów realizowanych na czterech wymagających trasach w południowym rejonie Dolnej Austrii, w Wiedniu i wschodniej Styrii, ÖBB i jego pasażerowie mogli przekonać się o niezawodności operacyjnej i wydajności tej nowej technologii napędu opartej na ogniwach paliwowych – również podczas jazdy po stromych odcinkach i w zróżnicowanych warunkach pogodowych. ÖBB są bardzo zadowolone z wyników jazd testowych i możliwości, jakie oferuje pociąg wodorowy.  Dane zebrane w ramach udanej eksploatacji testowej w Austrii zostaną teraz przeanalizowane w celu dalszego doskonalenia technologii i dostosowania jej do specyficznych warunków.

Jak przebiegała praca nad pociągiem wodorowym?

  • 27 listopada 2020 r. Zakończenie z sukcesem trzymiesięcznej eksploatacji testowej w ramach regularnej obsługi pasażerskiej ÖBB.
  • Październik 2020 r. Zatwierdzenie pociągu Coradia iLint przez Federalne Ministerstwo Ochrony Klimatu, Środowiska, Energetyki, Mobilności, Innowacji i Technologii (BMK) jako jedynego pociągu wodorowego do obsługi austriackiej sieci kolejowej
  • Marzec 2020 r. Alstom przeprowadza udane 10-dniowe testy pociągu napędzanego ogniwami wodorowymi Coradia iLint na 65-kilometrowej trasie między Groningen i Leeuwarden w holenderskiej prowincji Groningen.
  • Maj 2019 r. Spółka zależna RMV, fahma, zamawia od Alstom największy na świecie tabor pociągów napędzanych ogniwami paliwowymi. Od 2022 r. 27 pociągów tego typu/wodorowych zastąpi spalinowe zespoły trakcyjne na czterech regionalnych trasach w regionie gór Taunus. Łącznie oznacza to 41 sprzedanych pojazdów.
  • Styczeń/luty 2019 r. Coradia iLint jest prezentowany podczas targów kolejowych w sześciu krajach związkowych.
  • Wrzesień 2018 r. – luty 2020 r. Po 530 dniach i ponad 180 tysiącach przejechanych kilometrów dwa pierwsze na świecie pociągi wodorowe pomyślnie kończą eksploatację testową na trasie Weser-Elbe.
  • Lipiec 2018 r. Coradia iLint zostaje zatwierdzony do obsługi pasażerskiej w Niemczech.
  • Marzec/kwiecień 2017 r. Pierwsze przejazdy Coradia iLint na firmowej trasie w Salzgitter z prędkością 80 km/h oraz w Velim (Czechy) z prędkością do 140 km/h.
  • Listopad 2017 r. Alstom i Lokalny Urząd ds. Transportu w Dolnej Saksonii (Landesnahverkehrs-gesellschaft Niedersachsen, LNVG) podpisują kontrakt na dostawę 14 pociągów Coradia iLint, które mają zastąpić dotychczas wykorzystywane pociągi spalinowe, począwszy od 2022 r.

Wrzesień 2016 r. Alstom prezentuje światu bezemisyjny pociąg Coradia iLint podczas targów InnoTrans.

Informacja prasowa

Dodaj komentarz