Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

Poznaj dobre maniery z WuKaDką

Warszawska Kolej Dojazdowa rozpoczęła kampanię pn. „Alfabet dobrych manier”. Akcję poprzedziło badanie ankietowe wśród pasażerów. Teraz na monitorach LCD w pociągach podróżni zobaczą plansze promujące zasady prawidłowego i kulturalnego podróżowania.

Fot. Adrian Grycuk - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=63453324
Fot. Adrian Grycuk – Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=63453324

Przewoźnik pragnie zwrócić uwagę pasażerów, jak ważne jest życzliwe i kulturalne zachowanie wobec współpasażerów WKD.

Podróże środkami transportu publicznego to nasza codzienność. Podróżujemy do pracy, do szkoły, na zakupy, rekreacyjnie. Jednak czy zwracamy uwagę na to, czy nasze zachowanie i przyzwyczajenia nie sprawiają, że wspólna podróż pociągiem staje się dla współpasażera uciążliwa? A przecież powinniśmy starać się, żeby podróż była przyjemna dla wszystkich, nie tylko dla nas samych. Dlatego też 8 sierpnia rozpoczynamy kampanię pn. „Alfabet dobrych manier”, która za pomocą plansz cyklicznie wyświetlanych na monitorach LCD w pociągach przybliży negatywne zachowania, których należy unikać, aby podróż WKD była komfortowa i przyjemna dla wszystkich.

 

O tym, co stało za pomysłem przeprowadzenia akcji powiedział Członek Zarządu WKD Tomasz Tretter powiedział:

Podróż w komfortowych warunkach to nie tylko nowoczesne oraz wygodne pociągi, ale również właściwe i kulturalne zachowanie współpasażerów. Pomysł na kampanię poddali nam sami pasażerowie, zgłaszając przy różnych okazjach problemy z zachowaniami osób podróżujących naszą WuKaDką.

 

W okresie od 3 lutego do 31 marca br. WKD przeprowadziła badania ankietowe. W ten sposób chciała poznać opinię pasażerów – jakie zachowania współpasażerów uważają za najbardziej kłopotliwe podczas podróży WuKaDką. Ankietowani najczęściej wskazywali m.in. na: głośne rozmowy, brak higieny osobistej, blokowanie drzwi, kładzenie nóg i bagażu na siedzeniu, spożywanie jedzenia i napojów czy niezakrywanie ust i nosa podczas kaszlu, czy kichania.

Na podstawie zebranych wyników opracowano 14 plansz. Prezentują zachowania, których należy unikać, aby podróż była komfortowa i przyjemna dla wszystkich. Przewoźnik ma nadzieję, że cykliczna emisja prostego przekazu wpłynie na wyobraźnię i pozwoli na zmianę postaw osób postępujących niewłaściwie podczas podróży środkami transportu publicznego.

Dodaj komentarz