Poznaliśmy trasy głównych szprych do Centralnego Portu Komunikacyjnego

cpk.pl

Prace przy kolejnym etapie procesu planistycznego Programu Kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego trwają. W trakcie II Kongresu Rozwoju Kolei zaprezentowane zostało Strategiczne Studium Lokalizacyjne CPK (SSL), na który składa się 12 szlaków, w tym 10 podstawowych tzw. szprych, łączących z portem największe polskie miasta.

W ramach inwestycji powstanie 1600 km nowych linii kolejowych: 670 km linii dużych prędkości, 740 km linii głównych oraz 19 km linii uzupełniających.

Szprychy nr 1 i 2 obejmą obszar Kujaw, Pomorza i Warmii.

szprycha 1:

szprycha 2:

Szprychy nr 3, 4 i 5 powstaną na terenie Mazur, Podlasia i Lubelszczyzny.

szprycha 3

szprycha 4:

szprycha 5:

Szprycha nr 6 i 7 powstanie na Podkarpaciu, w woj. świętokrzyskim, w Małopolsce i na Śląsku.

szprycha 6:

szprycha 7:

Plan dla trzech ostatnich szprych – nr 8, 9 i 10 opracowano na terytorium woj. łódzkiego, opolskiego, na Dolnym Śląsku, w Wielkopolsce i woj. lubuskim.

szprycha 8:

szprycha 9:

szprycha 10:

Wewnątrz każdego z przedstawionych korytarzy linii kolejowych zaprezentowane są warianty przebiegu danej linii.

– Mają one charakter orientacyjny. Ostateczny przebieg dla każdej z nich będzie zależał m.in. od wyników konsultacji społecznych, badań środowiskowych i szczegółowych uwarunkowań technicznych – wyjaśnił Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. PCK.

 

Realizacja projektu pozwoli znacznie skrócić czas przejazdu między powyższymi miastami, zwiększając tym samym komfort podróży pasażerów.

– Bardzo się cieszę, że konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju kolei – mówił w trakcie debaty o CPK podczas II Kongresu Rozwoju Kolei premier Mateusz Morawiecki. – Aby zmienić polską kolej, potrzebujemy przełomu technologicznego, a tym podstawowym będzie właśnie CPK. Jestem przekonany, że inwestycja ta, wraz z planowanymi szprychami, będzie kołem zamachowym rozwoju gospodarczego w Polsce. Będzie to ogromna szansa na zwiększenie potencjału handlowego, inwestycyjnego i biznesowego nad Wisłą. Jestem przekonany, że Polska dzięki temu będzie mogła awansować, a wraz z postępem rozwoju budowy CPK, stanie na wyższym poziomie komunikacyjnym. Jest to serce planu odpowiedzialnego rozwoju, to zasadnicza część naszego rozwoju gospodarczego i ma najwyższy priorytet polskiego rządu.

 

Dodaj komentarz