Aktualności global

Rail Products inwestuje w Polsce w zieloną energię

Rail Products UK, jeden z wiodących na świecie producentów specjalistycznych pojazdów szynowych i drogowych, zakończył ekscytujące plany założenia nowej firmy w Polsce.

ART 17TH MEWP w pracy dla Europten w Austrii

Prezes Derek Burns potwierdził, że nowa polska firma będzie nadzorować wszystkie przyszłe prace badawczo-rozwojowe (R&D), czyli inwestycje w zieloną energię oraz produkcję.

Komentując tę wiadomość, powiedział: „Jako globalna organizacja Rail Products jest w pełni zaangażowana w rozwój i produkcję maszyn kolejowo-drogowych, które są bardziej przyjazne dla środowiska i powodują mniej emisji, co z kolei przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego projektów infrastrukturalnych. Polski oddział będzie teraz odpowiedzialny za rozwój technologii, testowanie i produkcję trzech nowych wersji naszego innowacyjnego i zaawansowanego technicznie ART 17TH MEWP. Są to m. in. maszyna z silnikiem Tier 5; pojazd hybrydowy, który porusza się z silnikiem Tier 5 i posiada baterię o żywotności 8 godzin, a także pojazd całkowicie zasilany bateryjnie”.

Derek kontynuował: „Podczas gdy opracowujemy bardziej ekologiczne opcje, nasze MEWP (Mobilne grupy robocze- przy. red.) pracują już intensywnie nad elektryfikacją sieci kolejowych w całej Europie, m.in.: w Austrii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Rumunii i Szwajcarii. Wejście na nowy rynek jest zawsze wyzwaniem, a nasza nowa działalność w Polsce pozwoli nam dalej budować i zwiększać nasz udział na rynku, nie tylko w tym regionie, ale i na całym świecie. Z handlowego punktu widzenia ma to sens, ponieważ posiadamy już doskonale działający łańcuch dostaw w Polsce – nasze podwozia, koła i elementy elektryczne są obecnie importowane z tego kraju, co umożliwiło nam nawiązanie silnych relacji z kilkoma polskimi firmami. Ponadto, wysoki standard dostępnych tu badań oraz kompetencje i dostępność dobrze wykształconych i doświadczonych inżynierów, były dla nas ważnym czynnikiem. Stanowi to uzupełnienie naszych celów biznesowych polegających na produkcji większej ilości bardziej ekologicznych maszyn, tym bardziej, że Polska posiada jedną z największych sieci kolejowych w Europie. To prawdziwa szansa dla nowych potencjalnych klientów, nasze unikalne i wielofunkcyjne pojazdy są konkurencyjnie wyposażone, przez co można je wykorzystać podczas trwających inwestycji w linie trakcyjne na całej sieci kolejowej w Polsce. Choć wciąż jesteśmy w trakcie ustalania najlepszej lokalizacji dla firmy, która najlepiej odpowie naszym wymaganiom, firma Rail Products jest już zaangażowana w Polsce. Będziemy kontynuować nasze inwestycje w produkcję bardziej ekologicznych produktów, aby zapewnić, że nasza oferta innowacyjnych i zaawansowanych technicznie pojazdów szynowych/drogowych pozostanie tak zrównoważona, jak to tylko możliwe”.

ART 17TH MEWP w pracy dla LEJT w Szwecji

RAIL PRODUCTS – PARAMETRY REDEFINIUJĄCE

Zespół Rail Products wykorzystał dziesiątki lat doświadczeń w branży kolejowej, aby pomóc w przekształceniu firmy w wiodącego światowego producenta pojazdów szynowych/drogowych. Współpracując z Manitou, zainwestował czas i pieniądze w projekty badawczo-rozwojowe, aby zapewnić swoim inżynierom dostęp do najnowszych technologii. Dzięki temu mogą oni projektować i produkować maszyny wielofunkcyjne, które zapewniają unikalną i konkurencyjną ofertę dla klientów. W ten sposób firma zyskała uznanie w branży za dalekowzroczność i rozwój produktów pojazdów szynowych i drogowych, podnosząc ich parametry i możliwości.
Wśród tych produktów znajdują się wielozadaniowe MEWP ART 17TH i 17THM, dźwig kolejowo-drogowy TH21 oraz nowy pantograf PA60. Używany w połączeniu z MEWP pantograf PA60 obsługuje teraz wszystkie zakresy wysokości trakcji elektrycznej od 4.2m do 6.2m, rejestrując pomiary wysokości i przesunięcia podczas ruchu. Taka kombinacja jest idealna do budowy napowietrznej trakcji kolejowej, ponieważ pod koniec zmiany nie ma potrzeby montowania pantografu na ciężarówce, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. To kolejna nowość w branży, dostępna wyłącznie dla produktów kolejowych.

Dodaj komentarz