global Tabor

RegioJet zamówił nowe lokomotywy Traxx MS3

Czeski przewoźnik RegioJet coraz więcej uwagi poświęca swoim planom rozwoju i ekspansji. Wynikiem takich działań jest kolejne zamówienie złożone w firmie Alstom. Do końca 2023 roku do floty pojazdów kolejowych operatora producent ma dostarczyć aż 12 nowych lokomotyw Traxx MS3.

Fot. Actuell37 / Wikimedia Commons
Fot. Actuell37 / Wikimedia Commons

RegioJet do tej pory zakupił już osiemnaście takich maszyn. Spółka sfinansuje łącznie 30 lokomotyw Traxx MS3 ze środków kredytowych. Pieniądze podejmie w walucie europejskiej. Czeski Bank Narodowy podwyższył stopy procentowe na tyle, że krajowe pożyczki w tak dużej wysokości stały się dla inwestora nieopłacalne. Inwestycja kosztować może kilka miliardów koron.

Właściciel RegioJet, Radim Jančura potwierdza, że w ten sposób udało mu się stworzyć najnowocześniejszą flotę na rynku. Wszystkie nowe lokomotywy Traxx 3 będą włączone w bieżącą obsługę większości połączeń operatora.

 

Dlaczego właśnie Traxx MS3?

Największą zaletą oferowanych przez Alstom lokomotyw z serii Traxx MS3 jest ich wszechstronność. Są to modele wielosystemowe, co pozwala bez trudu wykorzystywać je na liniach europejskich, które mają różne systemy zasilania. Składy prowadzone przez Traxx 3 będą zatem poruszać się po nich sprawnie i bez konieczności podłączania innych lokomotyw. Nowa seria, która wejdzie do użytku, wstępnie ma jeździć z homologacją do 160 kilometrów na godzinę, ale z możliwością zwiększenia nawet do 200 kilometrów na godzinę.

Zakup pojazdów wiąże się, wbrew pozorom i szacowanym kosztom, także ze sporymi oszczędnościami. RegioJet póki co dzierżawi bowiem część swojej floty. Wprowadzenie lokomotyw od Alstom pozwoli zrezygnować z przynajmniej dziesięciu wypożyczanych, które każdego miesiąca generują koszty powyżej 50 tysięcy euro.

Wprowadzenie nowych lokomotyw pozwoli również na poszerzenie oferty RegioJet. Przewoźnik chciałby zaoferować obsługę na nowych trasach, a głównymi kierunkami jego działań mają być Niemcy, Rumunia, a także Polska, co widać już po kilku ostatnich zgodach wydanych przez Urząd Transportu Kolejowego. Dodatkowo przewoźnik planuje uruchomienie przejazdów nocnych i rozszerzenie swoich tras urlopowych w kierunku Chorwacji.

Dodaj komentarz