Inwestycje Tramwaje

Rusza budowa nowej zajezdni tramwajowej na Annopol

Tramwaje Warszawskie przekazały wykonawcy teren pod budowę zajezdni tramwajowej na Annopol. To będzie piąty taki obiekt w stolicy.

Tramwaje Warszawskie
Fot. Tramwaje Warszawskie

Inwestycja realizowana w stolicy to kolejny krok w stronę rozwoju komunikacji miejskiej. Wkrótce bowiem przybędą w Warszawie nowe trasy tramwajowe – do Wilanowa i wzdłuż ul. Kasprzaka.

Nowa zajezdnia zajmie powierzchnię niemal 12 hektarów i stacjonować będzie w niej ponad 150 tramwajów. Znajdą tam swoje miejsce nowe, niskopodłogowe tramwaje dla Warszawy. Długość wszystkich torów w zajezdni, po których będą się poruszać serwisowane pojazdy wyniesie ponad 14 km.

Budowa potrwa 26 miesięcy.

Przypomnijmy:

Zajezdnię tramwajową na Annopolu Tramwaje Warszawskie wyposażą w system informatyczny, który umożliwi automatyzację wielu czynności wykonywanych do tej pory przez pracowników.

– System zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni i sprawdzi, na którym torze się on znajduje i na który ma wjechać – czytamy na stronie Urzędu Miasta Warszawy. – Sterowanie zwrotnicami i semaforami będzie odbywało się automatycznie bez udziału motorniczych. Do systemu wykonawca podłączy także myjnię i stanowiska diagnostyczne. Pracownicy zajmujący się serwisowaniem tramwajów w nowej zajezdni będą używali tabletów i smartfonów, które będą przekazywały dane do centralnego systemu.

 

Zastosowanie nowoczesnej technologii pozwoli zaoszczędzić czas. Ręczne przekładanie zwrotnic w zajezdni tej wielkości mogłoby trwać każdego dnia 7 godzin. Szacowane oszczędności wynikające ze zautomatyzowania zajezdni w ciągu 10 lat wyniosą około 10 mln złotych.

Obiekt, który powstanie na Annopolu zasilany będzie odnawialnymi źródłami energii. W ramach inwestycji zainstalowane zostaną pompy ciepła, a także ogniwa słoneczne. Woda magazynowana będzie w zbiornikach i ponownie wykorzystana do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet czy podlewania trawników.

Wykonawcą prac będzie konsorcjum w składzie: ZUE (Lider) oraz Yörük Yapı Inşaat A.Ş. Koszt inwestycji wyniesie 532,6 mln zł netto. Projekt współfinansowany jest ze środków UE. Budowa zajezdni potrwa zaś 26 miesięcy.

W ramach projektu miasto zbuduje także trasę tramwajową do Wilanowa oraz zakupi 50 dwukierunkowych niskopodłogowych tramwajów.

Najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce

Dodaj komentarz