Aktualności Inwestycje Publikacje Firm Raport z Polski

Rzetelna i działająca Informacja dla Podróżnych – System CSDIP – IPI-6

Kierunki rozwoju i aktualne wdrożenia Sat-System Sp. z o.o.

Pierwsza fala pandemii była zaskoczeniem, dlatego dla firm technologicznych był to moment zwrotny, który wymusił skupienie się na produktach, certyfikacjach oraz procesowaniu całego łańcucha dostaw i produkcji.


Wprowadzone systemy zarządzania jakością wg normy IRIS oraz systemy bezpieczeństwa informacji wdrożone w ostatnim czasie w naszej organizacji potwierdziły, że firma jest zdolna do osiągania celów i odpowiada wymaganiom rygorystycznych norm.


Działania naszej firmy w sektorze kolejowym zostały ukierunkowane na zapewnieniu bezpieczeństwa w zakresie integracji podsystemów bezpieczeństwa, które wyznaczają nowy standard bezpieczeństwa dworców oraz certyfikacji produktów i systemów, szczególnie w zakresie systemów i urządzeń informacji podróżnych. Firma posiada aktualne świadectwa: Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego, koncesje MSWiA na wykonywanie działalności w zakresie ochrony mienia w formie zabezpieczenia technicznego, certyfikaty ISO9001, AQAP2110, IRIS ISO/TS 22163 .

Sat-System jako jeden z pierwszych uzyskał pozytywny wynik testów wdrożeniowych dla urządzeń informacji pasażerskiej CSDIP zgodnie z najnowszym wydaniem IPI-6.

Działania walidujące prowadzone były w jednostkach certyfikujących oraz obejmowały szereg testów funkcjonalnych i technologicznych wykonywanych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Testy wstępne wykonywane w automatycznej aplikacji testującej, testy akceptacyjne na zgodność z protokołem komunikacyjnym CASDIP, testy funkcjonalne na zgodność z wytycznymi Ipi-6 oraz badania laboratoryjne z certyfikacją wszystkich norm potwierdziły pozytywny wynik.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. potwierdziło uzyskanie pozytywnych testów wdrożeniowych dla pełnej gamy urządzeń informacji pasażerskiej CSDIP produkowanych przez Sat-System:

  • wyświetlacza krawędziowego HUSAR WKR; wyświetlacz zbiorczy stacyjny HUSAR WZS,;
  • wyświetlacza informacyjnego przyjazdy/odjazdy HUSAR WOP; Infokiosku HUSAR INF-WOP;
  • wyświetlacza peronowego wejściowego WPW; wyświetlacza głównego stacyjne WGS
  • a także pozostałych urządzeń np.
  • kontrolera systemu rozgłoszeniowego HUSAR DAC, wzmacniaczy HUSAR WZM; czujnika ruchu pociągu CZR; pulpitu mikrofonowego IP10; czujnika szumu otoczenia ANS
Dworzec Kolejowy Lubliniec

Sat-System jako producent dostarczył i uruchomił systemy informacji pasażerskiej, przyłączone do CASDIP już w kilkunastu lokalizacjach w tym: Janikowo, Lubliniec, Pobiedziska Letnisko, Biskupice Wielkopolskie, Bielsk Podlaski, Siemiatycze, Olsztynek, Skarżysko Kamienna, Szczytno, Szklarska Poręba Górna gdzie urządzenia pracują już w środowisku produkcyjnym (kilkadziesiąt wyświetlaczy w pełnej gamie produktowej począwszy od małych peronowych wejściowych przez krawędziowe peronowe po główne stacyjne w raz z systemami głosowej informacji pasażerskiej), są sterowane i zasilane danymi z aplikacji CASDIP.

Sat-System jako jeden z pierwszych uzyskał pozytywny wynik testów wdrożeniowych dla urządzeń informacji pasażerskiej CSDIP zgodnie z najnowszym wydaniem IPI-6


Firma realizuje również umowę projektową i umowę dostawy z Generalnym Wykonawcą: Aldesa Polska Services Sp. z o.o. na wykonania projektów systemowych i obiektowych wraz z dostawami dla zadania: ,,Projekt, dostawa i instalacja elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu wizyjnego wraz z infrastrukturą techniczną na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych”.


Inwestycja umożliwi PKP PLK wyposażenie 133 stacji i przystanków w pełną informację pasażerską, systemy bezpieczeństwa i system SOS na linii E 20 Rzepin – Poznań – Konin – Warszawa – Terespol oraz E 30 Wrocław – Zgorzelec.

Dodaj komentarz