Tramwaje

Siedem firm chce wybudować nową trasę tramwajową w Warszawie

Siedem firm zgłosiło się do budowy nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka w Warszawie. Tramwaje Warszawskie dziś (11.02) otworzyły nadesłane do przetargu oferty.

Fot. TW 

Nowe i zmodernizowane tory będą miały długość 3,5 km. Inwestycja pozwoli mieszkańcom stolicy na szybki dojazd z osiedli położonych w dzielnicy Wola do centrum Warszawy.

– Budowa tramwaju na Kasprzaka to tylko część programu inwestycji w ekologiczny transport publiczny dla Warszawy. W tym roku stolica otrzyma pierwsze ze 123 zamówionych nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Do 2023 roku powstanie też połączenie tramwajowe do Wilanowa, na Stegny i Sielce. A już w połowie tego roku po nowych torach dojadą tramwaje na Winnicę na Białołęce.  Oprócz tego, Tramwaje Warszawskie zbudują też najnowocześniejszą, inteligentną zajezdnię w Polsce i przygotowują kolejne projekty, które pozwolą zbudować kilkanaście kilometrów kolejnych tras tramwajowych – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy

 

Oferty do przetargu nadesłało siedem firm – sześć złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu na inwestycję. Ten wynosi ponad 240 mln zł / brutto. W kolejnym etapie dokumenty zostaną zweryfikowane i sprawdzone. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen.

Tramwaj na ul. Kasprzaka pozwoli mieszkańcom Woli dotrzeć szybciej do centrum i stacji metra przy rondzie Daszyńskiego.

Nowy odcinek torowiska, o długości 2,5 km, powstanie między ul. Wolską a Skierniewicką. Kolejny – liczący 1,2 km – pobiegnie śladem starego toru na ul. Wolskiej i Kasprzaka. Infrastruktura ta zostanie jednak zmodernizowana.

W ramach inwestycji powstanie także 6 nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach.

Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem nie przekroczy 15 minut.

Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.

Źródło: TW

Dodaj komentarz