Raport z Polski Tabor Wydarzenia

Siemens Mobility dostarczy Amtrakowi 83 nowoczesne pociągi dwunapędowe

Siemens Mobility dostarczy amerykańskiej firmie Amtrak 83 nowoczesne pociągi dwunapędowe. Podpisany kontrakt obejmuje prawo opcji na 130 dodatkowe składy.

 

Nowe pociągi zastąpią starzejącą się flotę 40- i 50-letnich pociągów – mówi prezes Amtrak Bill Flynn. – To przyszłość komfortowych podróży. Inwestycja ta jest niezbędna do rozwoju naszych usług Northeast Regional i usług wspieranych przez państwo. Pozwoli naszym klientom podróżować wygodnie i bezpiecznie, jednocześnie niwelować ślad węglowy.

 

Nowe składy wyjadą na m.in. Northeast Corridor i dalekobieżne trasy Palmetto, Adirondack, Carolinian, Cascades, Downeaster, Empire Service, Ethan Allen Express, Keystone Service, Maple Leaf, New Haven/Springfield Service (Amtrak Hartford Line i Valley Flyer), Pennsylvanian, Vermonter i Virginia Services. Pociągi zastąpią pojazdy Amfleet i Metroliner.

– Ten zakup ma wymiar historyczny dla firmy – podkreśla zastępca administratora FRA Amit Bose. – Najnowocześniejsze składy pozwolą świadczyć bardziej bezpieczne i niezawodne usługi.

 

Jak podkreśliła komisarz Departamentu Transportu Stanu Nowy Jork Marie Therese Dominguez, stan Nowy Jork obserwuje zaangażowanie w innowacyjność usług i działania proekologiczne firmy Amtrak.

– Historyczna inwestycja pozwoli uzupełnić nowojorskie inwestycje o nowe stacje pasażerskie i niezawodne połączenia – podkreśla. – W stanie Nowy Jork kursować będzie 17 nowych składów, co znacząco poprawi komfort podróżowania.

 

Ron Pate, dyrektor Departamentu Transportu Stanu Waszyngton ds. kolei, przewozów towarowych i portów zaznaczył, że z niecierpliwością czeka na dostawę nowych pociągów, które poprawią komfort podróży na jednej z najpiękniejszych tras kolejowych w kraju, na północno-zachodnim Pacyfiku.

Inwestycja o wartości 7,3 miliarda dolarów obejmuje zakup sprzętu oraz długoterminową umowę na dostawę i serwis części, modyfikacje i modernizacje pojazdów oraz inne wydatki programowe. Kontraktowi towarzyszy długoterminowa umowa serwisowa.

Nowe pociągi posiadają zdalny monitoring i w pełni zintegrowaną diagnostykę cyfrową dla zwiększenia niezawodności. Te zaawansowane funkcje umożliwią firmie Amtrak testowanie i rozwijanie nowych technologii oraz wprowadzanie nowych metod utrzymania w celu zwiększenia wydajności, dostępności i redukcji długoterminowych kosztów.

Nowe pociągi, z których niektóre będą naszymi pierwszymi w Stanach Zjednoczonych, działającymi na baterie hybrydowe, zmienią sposób podróżowania Amerykanów – stwierdził Michael Cahill, prezes Siemens Mobility w Ameryce Północnej. – Pojazdy powstaną w Sacramento w Kalifornii.

 

Najnowsze pociągi będą wyposażone w bardziej komfortowe siedzenia, indywidualne gniazdka elektryczne i porty USB, pokładową sieć Wi-Fi, lepsze oświetlenie i panoramiczne okna, większe przedsionki, bardziej nowoczesne usługi gastronomiczne, w tym opcje samoobsługowe, a także najnowocześniejsze systemy informacji o podróży, cyfrowy system rezerwacji miejsc i wyświetlacze nawigacyjne. Pociągi zostały zaprojektowane z uwzględnieniem najnowszych standardów bezpieczeństwa i higieny, w tym ulepszonych systemów HVAC, bezdotykowego sterowania toaletami i zautomatyzowanych schodów. Pociągi spełniają wszystkie najnowsze przepisy i normy bezpieczeństwa, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo strukturalne. Dzięki zwiększonej pojemności i możliwości skrócenia czasu podróży, Amtrak spodziewa się, że nowy sprzęt zwiększy liczbę pasażerów o ponad 1,5 miliona rocznie.

Dodaj komentarz