Tabor

Siemens Mobility dostarczy do Monachium 22 sześcioczłonowych pociągów metra C2

Siemens Mobility dostarczy operatorowi transportu publicznego w Monachium – Stadtwerke München (SWM), 22 sześcioczłonowych pociągów metra C2. Pojazdy trafią do Niemiec w 2022 r. Łącznie Siemens Mobility dostarczy do monachijskiego metra aż 67 pociągów C2.

Fot. Siemens Mobility

Podpisana umowa jest realizacją drugiej opcji z umowy przed 10 lat. Wówczas podpisany został kontrakt na dostawę pierwszych 21 sześciowagonowych pociągów metra C2, a sześć lat później uruchomiono pierwszą opcję na kolejne 24 pociągi. Podpisana w 2020 r. to druga i ostatnia opcja rozszerzania metra od Siemens o dodatkowo 22 sztuki.

– Dzięki nowym pociągom C2 stale odmładzamy nasz tabor. Dla naszych pasażerów oznaczać to będzie przede wszystkim więcej przestrzeni i większy komfort. W ciągu najbliższych dziesięciu lat chcemy wycofać z eksploatacji wszystkie stare pociągi A i B i eksploatować nasz system metra wyłącznie przy użyciu nowoczesnych, wysokowydajnych pociągów. Oznacza to, że możemy dodać do pociągów około 5.000 dodatkowych miejsc bez wprowadzania większej częstotliwości – powiedział Ingo Wortmann, Dyrektor Zarządzający SWM.

 

O inwestycji mówiła także dyrektor generalna SM.

Nowe pociągi C2 przyczyniają się do trwałego wzrostu wartości w całym ich cyklu życia oraz do zwiększenia komfortu podróżowania. Cieszymy się, że jesteśmy znacząco zaangażowani w rozwój lokalnego transportu publicznego w naszym rodzinnym mieście – powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor generalny Siemens Mobility.

 

Co wyróżnia nowe pociągi C2?

Nowe pociągi C2 wyróżniają się nową technologią oświetlenia LED oraz łatwiejszym wizualnym rozpoznawaniem otwieranych i zamykanych drzwi poprzez kolorowe paski świetlne LED na krawędziach drzwi. Kamery wideo, ekrany i nowo zaprojektowane oświetlenie wnętrza z diodami LED zapewniają większy komfort i wygodę pasażerom. Dodatkowo pociągi C2 są bardziej pojemne – nowa koncepcja miejsc siedzących z szerszymi drzwiami w porównaniu do starszych pociągów pozwala na przewóz aż 940 pasażerów.

Pociągi C2 są także efektywne energetycznie. Zużycie energii jest redukowane poprzez połączenie różnych innowacyjnych koncepcji projektowych. Nie zastosowano żadnych szkodliwych materiałów, stosuje się energooszczędne oświetlenie, a materiały w 97% nadają się do recyklingu. Dzięki temu nowe pociągi jeszcze bardziej poprawią bilans CO2 w Monachium i pomogą zmniejszyć zużycie energii w transporcie.

Nowe pociągi wejdą do eksploatacji w 2022 r. i będą jeździły po miejskich liniach metra U3 i U6, podobnie jak inne używane już pociągi C2. Planowana jest również eksploatacja na innych liniach miejskich.

Dodaj komentarz