global Tabor Wydarzenia

Siemens Mobility i Deutsche Bahn testują pociąg na wodór i mobilną stację tankowania

W Centrum Testów i Walidacji Siemensa w Wegberg-Wildenrath w Nadrenii Północnej-Westfalii odbyła się premierowa jazda nowym pociągiem na wodór Siemens Mobility. Częścią wydarzenia była demonstracja tankowania pociągu za pomocą mobilnej stacji tankowania wodoru.

Mireo Plus H na torze testowym Wegberg-Wildenrath (fot. Siemens Mobility)
Mireo Plus H na torze testowym Wegberg-Wildenrath (fot. Siemens Mobility)

W wydarzeniu wzięli udział m.in Dr Roland Busch, prezes zarządu Siemens AG, dr Richard Lutz, prezes zarządu Deutsche Bahn, oraz Hartmut Höppner, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Cyfryzacji i Transportu (BMDV).

Planuje się, że w przyszłości technologia wodorowa zastąpi składy pociągów napędzane silnikami wysokoprężnymi w transporcie regionalnym. W znacznym stopniu przyczyni się do stopniowego wycofywania oleju napędowego. Pociągi na wodór są szczególnie przyjazną dla klimatu techniką napędową, ponieważ pracują bez emisji zielonego wodoru i emitują tylko parę wodną.

Projekt H2goesRail

Siemens i Deutsche Bahn zaprezentowały publicznie projekt H2goesRail w listopadzie 2020 roku. Oprócz testów tankowania i uruchomienia przeprowadzonych w ostatnich miesiącach, pracownicy DB zostali przeszkoleni w zakresie obsługi systemu, gdy wejdzie on do eksploatacji.

– Wraz z naszymi partnerami robimy dziś decydujący krok w kierunku przyszłości transportu neutralnego dla klimatu. Nowy pociąg Mireo Plus H nie emituje nic poza wodą. Ma zasięg około 1000 kilometrów, osiąga prędkość do 160 kilometrów na godzinę i może być szybko zatankowany. W ciągu 30 lat eksploatacji jeden pociąg pozwoli zaoszczędzić do 45 000 ton emisji CO2 w porównaniu z podróżą samochodem – powiedział dr Roland Busch, prezes Siemens AG.

 

O wydarzeniu mówił także prezes zarządu Deutsche Bahn.

Wodór należy do przyszłości mobilności. Dlatego jestem szczególnie zadowolony, że osiągnęliśmy dziś kolejny ważny kamień milowy w projekcie H2goesRail. Nasz cel jest jasny: planujemy, że Deutsche Bahn będzie neutralne dla klimatu do 2040 roku. A jedną z kluczowych dźwigni jest tu pożegnanie się z olejem napędowym. Dzięki naszemu rozwojowi mobilnej stacji tankowania wodoru i związanej z nią infrastruktury serwisowej, my w Deutsche Bahn po raz kolejny prezentujemy znakomite i innowacyjne technologie napędowe i pokazujemy, jak będzie funkcjonować neutralna dla klimatu mobilność jutra – powiedział dr Richard Lutz, prezes zarządu Deutsche Bahn.

 

Jest to kamień milowy dla ochrony klimatu – mówił sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Cyfryzacji i Transportu.

– Projekt H2goesRail pokazuje siłę innowacji, która jest napędzana przez programy finansowania Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu w dziedzinie alternatywnych napędów. Wspieramy przejście od badań i rozwoju do produktów rynkowych, co przyczynia się do przyspieszenia postępu technicznego i stwarza warunki dla przyszłej mobilności przyjaznej dla klimatu. Naszym celem jest rozwój i promocja nowoczesnej, cichej i przyjaznej dla klimatu mobilności – skomentował Hartmut Höppner.

 

Dodaj komentarz