Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Stacja Głogów Wróblin lepiej przygotowana do przewozu towarów

PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowały stację Głogów Wróblin, leżącą na trasie Nadodrzanki. Inwestycja zapewnia bardziej ekonomiczne przejazdy pociągów towarowych. Sprawniej pociągi dojadą także do huty. Bezpieczeństwo na trasie zapewnią m.in. nowe urządzenia. Koszt prac to ponad 27 mln zł.

Fot. Kamil Sajdak / PKP PLK

Stacja Głogów Wróblin to ważny punkt na linii z Wrocławia do Szczecina, także dla przewozów kolejowych w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym.

Stacja jest ważna dla obsługi pobliskiej huty miedzi – przypominają PKP Polskie Linie Kolejowe. – W ciągu doby przejeżdża tędy ok. 45 pociągów towarowych. Kursują składy dalekobieżne i zatrzymuje się ponad 20 pociągów regionalnych.

 

W ramach inwestycji wykonawca przebudował ok. 5 km torów, wymienił 10 rozjazdów, zapewniając tym samym sprawne przejazdy składów z toru na tor. Zainstalowane zostały elektryczne urządzenia ogrzewania rozjazdów (EOR), gwarantujące kierowanie ruchem w warunkach zimowych. Naprawiony został most i przepusty. Dobre utrzymanie torów zagwarantuje też odtworzone odwodnienie. Przebudowa objęła także dwa perony, które zostały przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostało zamontowane ledowe oświetlenie, oraz wiaty i ławki.

Wykonane prace przyniosły korzyści dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Zlikwidowane zostały ograniczenia prędkości. Przejazd pociągów pasażerskich możliwy jest z prędkością do 120 km/h. Sprawny przejazd pociągów towarowych z prędkością do 100 km/h umożliwia ekonomiczną jazdę i ogranicza zużycie energii.

Głogów Wróblin

Od czerwca stacja nazywa się Głogów Wróblin – poprzednio Wróblin Głogowski.

Wartość umowy „Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych dla zadania: „Prace na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – Stacja Wróblin Głogowski realizowanego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – wynosi 27,6 mln zł netto. Zadanie zostało finansowane ze środków budżetowych. Roboty wykonała firma INFRAKOL sp. z o.o. z Jawora.

Dodaj komentarz