Tramwaje Wydarzenia

Toruń: Do finału prac jeszcze rok, a praca wre [FILM]

Na placu budowy, 5,5 km nowej linii tramwajowej z centrum Torunia do osiedla Jar, prace prowadzone są już prawie na wszystkich zaplanowanych odcinkach. Część torowiska jest już gotowa, powstają kolejne fragmenty i nowy układ drogowy. Postępy prac, jej przebieg i zaawansowanie robót można zobaczyć z lotu ptaka, na prezentowanym filmie.

Budowa torowiska tramwajowego na osiedle JAR w Toruniu trwa (fot. MZK w Toruniu)
Budowa torowiska tramwajowego na osiedle JAR w Toruniu trwa (fot. MZK w Toruniu)

Część prac przy budowie nowej linii tramwajowej prowadzona jest w samym centrum Torunia, przy pl. NOT i na Szosie Chełmińskiej. W południowej części pl. NOT sfrezowano nawierzchnię, rozebrano dotychczasowe torowisko, a obecnie trwa rozbiórka jego podbudowy i weryfikacja sieci podziemnych.

Na Chełmińskiej, od pl. NOT do targowiska, powstaje nowa sieć wodociągowa i prowadzone są roboty przy budowie fundamentów słupów trakcyjnych. Dalej powstaje już nowe torowisko. Od targowiska do ul. Dekerta trwają przygotowania do betonowania dolnej płyty torowej, a od Dekerta do ul. Podgórnej – montaż i betonowanie górnej płyty. Od Podgórnej do Trasy Prezydenta Raczkiewicza usuwane są kolizje uzbrojenia podziemnego, a niedługo rozpocznie się betonowanie dolnej płyty torowiska.

Na ul. Długiej w Toruniu, pomiędzy Szosą Chełmińska a ul. Mohna, gotowa jest płyta górna, zamontowano szyny, a obecnie trwają prace uzupełniające brukarskie. Z kolei od Monda do ronda Czadcy wykonawca przebudowuje magistralę ciepłowniczą, a także inne kolizje uzbrojenia podziemnego oraz roboty związane z wykonywaniem dolnych podbudów pod torowisko i jezdnię.

Na skrzyżowaniu ul. Polnej i Ugory w Toruniu inwestor układa płyty prefabrykowane na torowisku. Wykonawca spieszy się, by jak najszybciej przełożyć ruch na jezdnię południową, a także odblokować ul. Traktorową.

Wzdłuż ul. Watzenrodego, od ronda na Ugorach do ul. Hubego, ekipa budowlana układa warstwy podbudowy pod przyszłe torowisko i wierci studnie pod posadowienie słupów trakcyjnych. Na odcinku od Hubego do Grasera, pomiędzy jezdnią a torowiskiem, układa zaś warstwę humusu pod zielone torowisko. Od Hubego do Strobanda zaś wylewa górną płytę torową.

Film z prac torowych w Toruniu:

 

Dodaj komentarz