Tramwaje

Tramwaje i autobusy wracają na wrocławskie rondo Reagana

W sobotę 26 września tramwaje i autobusy wrócą na perony nr 3 oraz 4 na węźle przesiadkowym na wrocławskim rondzie Reagana. Co się zmieniło? Przede wszystkim wysokość peronów i nawierzchnia.

Fot. nadesłane

Tramwaje linii 0P znów będą skręcać w prawo z ul. Piastowskiej na peron nr 3, a tramwaje linii 2, 4, 10 i 16 z ronda w ul. Skłodowskiej-Curie. Na swoje miejsca wrócą m.in. autobusy linii 145 i 146.

Część pasażerów odczuje bardzo pozytywną zmianę również z innego powodu. Perony 3 i 4 zostały podniesione, co istotnie ułatwi wsiadanie do pojazdów, szczególnie rodzicom z dziećmi w wózkach oraz osobom z ograniczeniami ruchowymi.

– Olbrzymią rolę w tworzeniu przestrzeni miejskiej bez barier odgrywał nieodżałowany Bartłomiej Skrzyński, Rzecznik ds. Osób Niepełnosprawnych. Nie tylko konsultowałem z nim rozwiązania, które miały ułatwiać poruszanie się osobom z różnymi niepełnosprawnościami, ale przede wszystkim sam wychodził z licznymi inicjatywami – prezes MPK Krzysztof Balawejder wspomina zmarłego we wtorek 15 września Bartka, który prywatnie był jego przyjacielem. – Był człowiekiem o niezwykłej energii i nie da się zapełnić pustki, którą po sobie zostawił.

 

Na rondzie Reagana niestety nie ma możliwości podniesienia wszystkich peronów. Przy tych z numerami 1 i 2 są podwójne tory, osobne do jazdy na wprost i do skręcania. W przypadku, gdyby tramwaj stał na torze oddalonym od krawędzi peronu, byłaby zbyt duża luka, która mogłaby zagrażać bezpieczeństwu pasażerów – np. mogłaby w niej utknąć stopa mniej uważnego podróżnego.

Przy wszystkich peronach została wymieniona nawierzchnia. Beton zastąpił kostkę, która nie zdała egzaminu. Pozapadała się pod wpływem ciężaru wjeżdżających tu – w szczycie nawet co kilkadziesiąt sekund – autobusów. Obecnie solidny beton zapewnia idealnie równą płaszczyznę.

– Nie da się poprawiać jakości komunikacji miejskiej bez inwestycji w infrastrukturę, a takie działania muszą się wiązać z utrudnieniami, zmianami tras itp. Dziękuję pasażerom za cierpliwość i liczę na to, że docenią zmiany na rondzie Reagana – mówi Krzysztof Balawejder.

Szczegółowe informacje o zmianach:

KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA

  • linia 0P (powrót na stałą trasę przejazdu)

DWORZEC NADODRZE – pl. Powstańców Wielkopolskich – Trzebnicka – Słowiańska – Jedności Narodowej – Nowowiejska – Piastowska – Rondo Reagana (peron 3) – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Małachowskiego – Piłsudskiego – pl. Legionów – Piłsudskiego – Podwale – pl. Jana Pawła II – Podwale – most Sikorskiego –              Mostowa – Jagiełły – most Mieszczański – Dubois – Pomorska – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – DWORZEC NADODRZE

ZAJEZDNIA DĄBIE – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 1) – Skłodowskiej-Curie – Szczytnicka – Wyszyńskiego – most Pokoju – pl. Społeczny – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Skargi – Kołłątaja – Piłsudskiego – Świdnicka – Powstańców Śląskich – KRZYKI

Dodaj komentarz