Inwestycje

Trwa modernizacja wiaduktów kolejowych na linii Trzebinia – Czechowice-Dziedzice

PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują wiadukt na linii Trzebinia – Oświęcim – Dziedzice. To kolejny z 28 bezkolizyjnych skrzyżowań na trasie kolejowej, który przejdzie modernizację. Koszt prac wyniesie 800 mln zł.

Wiadukt w Kaniowie każdego dnia pokonują pociągu kursujące między stacjami Brzeszcze i Czechowice-Dziedzice. Zgodnie z planem, po przebudowie obecny obiekt zastąpiony zostanie wyższym i szerszym wiaduktem jednoprzęsłowym.

Na modernizacji skorzystają także kierowcy, którzy płynniej przejadą pod torami kolejowymi po dwóch pasach ruchu. Piesi zaś zyskają szeroki na 2 metry chodnik.

Prace przy przebudowie ruszyły w połowie lipca. Początkowo realizowane będą na jednym torze, w dalszej kolejności remont obejmie drugie torowisko. Działania modernizacyjne ujęte zostały w konstrukcji rozkładu jazdy.

Modernizacja 28 wiaduktów dla sprawnych i bezpiecznych przejazdów między Trzebinią, Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami

Wykonawca pracuje przy bezkolizyjnych skrzyżowaniach w Chrzanowie nad ul. Zbożową oraz w Czechowicach-Dziedzicach nad ul. Pionkową. Prace obejmą także wiadukty w Chełmku, Oświęcimiu, Brzeszczach, Jawiszowicach. Dzięki inwestycji PLK zmodernizowane obiekty zapewnią nie tylko sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże koleją. W niektórych lokalizacjach, poszerzenie jezdni pod wiaduktem ułatwi także system komunikacji drogowej w miejscowościach i na terenie, przez który przebiega linia kolejowa.

Z trasy KatowiceKraków krótsze i komfortowe podróże do Oświęcimia i na południe

Efektem inwestycji na trasie Trzebinia – OświęcimCzechowice-Dziedzice (nr 93) będą krótsze podróże. Czas przejazdu skróci się prawie o połowę do ok. 40 minut. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Będzie wyższy standard podróżowania dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów.

Fot. Dariusz Nowobilski

Na linii wykonawca usuwa stare tory oraz wyeksploatowane elementy linii kolejowej. W ich miejsce będą montowane nowe. Inwestycja obejmuje wiadukty, mosty, tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania.

Kaniów – zmiany w komunikacji drogowej

Ze względu na szeroki zakres robót ruch samochodowy jest skierowany objazdem ulicami Czechowicką, Krzywolaków, Wincentego Witosa, Olchowa i Młyńską. Dla pieszych jest zapewnione przejście przez teren budowy.

Inwestycja realizowana z projektu: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi 686 518 646,97 PLN (netto).

Dodaj komentarz