Inwestycje Wydarzenia

Wracają bezpośrednie połączenia z Przeworska do Stalowej Woli i Lublina

Od niedzieli 13 czerwca na trasę z Przeworska do Stalowej Woli i Lublina wracają połączenia bezpośrednie. PKP PLK kończą prace remontowe na odcinkach między Przeworskiem i Grodziskiem Dolnym oraz Leżajskiem i Nową Sarzyną. Inwestycja kosztuje 11 mln zł.

Fot. Anna Mleczko / PKP PLK

Sprawne, bezpieczne i bezpośrednie podróże zapewni m.in. wykonany remont torów i przejazdów kolejowo-drogowych. Na trasie pojawi się 8 pociągów regionalnych oraz 10 dalekobieżnych (Przemyśl-Warszawa, Rzeszów-Szczecin, Lublin-Wrocław). Z trasy dogodniej skorzystają również pociągi towarowe.

Na jednotorowym odcinku Przeworsk Gorliczyna – Grodzisko Dolne przebudowano przepusty, wymieniono szyny i podkłady oraz wykonano niezbędne prace torowe. Na dwutorowym odcinku Leżajsk – Nowa Sarzyna remont objął 4 km toru. Sprawny przejazd pociągów zapewni wyremontowany most w Jelnej nad rzeką Malinianką.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym przebudowano przejazdy kolejowo-drogowe. Na czterech skrzyżowaniach – w Jelnej, Tryńczy oraz w Przeworsku, będzie lepszy stan jezdni i toru. Kierowcy płynnie przejadą przez tory.

Fot. Maciej Mirek / PKP PLK

Prace na trasie PrzeworskNowa Sarzyna od 19 kwietnia do 13 czerwca wymagały wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Zmiany przewidziano i uwzględniono w rozkładzie jazdy. Niektóre roboty – zgodnie z planem, będą wykonane do 31 lipca br. bez wpływu na kursowanie pociągów. Na zadanie, Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 11 mln zł.

Pociągiem z Podkarpacia na Lubelszczyznę

Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie zwiększają możliwości podróży pociągiem w regionach i połączeniach międzyregionalnych. Między województwem podkarpackim a lubelskim, na odcinku PrzeworskStalowa Wola za ponad 44 mln zł z budżetu oraz środków własnych, PLK zrealizowały zadania w latach 2018 – 2020. Efektem są coraz sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy. Modernizacja linii na odcinku Lublin -Stalowa Wola Rozwadów sprawiła, że kolej jest bardziej dostępna a pasażerowie korzystają z krótszych podróży. Przedsięwzięcia zrealizowano za ponad 450 mln zł netto w ramach unijnego Projektu Operacyjnego Polska Wschodnia, dofinansowanie wyniosło 75 procent wartości całego projektu.

Fot. Andrzej Mirek / PKP PLK

Dodaj komentarz