Aktualności Inwestycje Pasażer Raport z Polski

Wygodniejsze podróże ze stacji Włocławek

Stacja kolejowa Włocławek zmieni się dla podróżnych. Z przebudowanego peronu nr 1 będzie można łatwiej wsiąść do pociągów, wyremontowane zostanie także przejście podziemne.

Pociąg przy peronie stacji Włocławek (fot. Magdalena Janus / PKP PLK)
Pociąg przy peronie stacji Włocławek (fot. Magdalena Janus / PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie projektu inwestycji oraz pierwszy etap prac budowlanych na stacji Włocławek. Prace ułatwią podróże koleją ze stacji Włocławek w kierunku Torunia, Bydgoszczy, a także Łodzi.

Polska kolej zmienia się z myślą o pasażerach. Dzięki inwestycjom PLK staje się coraz bardziej komfortowa, przewidywalna i bezpieczna. Po przebudowie peronu nr 1 oraz remoncie przejścia podziemnego na stacji Włocławek podróżni zyskają oczekiwany komfort obsługi w codziennych podróżach koleją do pracy lub szkoły – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zakres prac obejmuje przebudowę jednokrawędziowego peronu nr 1. Z wyższej konstrukcji podróżni łatwiej wsiądą do pociągów. Planuje się montaż wiaty, tablic informacyjnych oraz czytelnego oznakowania, które ułatwi orientację na stacji. Będzie nowe, jaśniejsze oświetlenie. Wyremontowane zostanie również przejście podziemne, w którym nowe okładziny ścian i sufitu zostaną dostosowane wizualnie do estetyki budowanego dworca kolejowego. W przejściu zamontowane zostanie nowe oświetlenie, przygotowana zostanie nowa izolacja, a także odwodnienie.

Zakończenie prac w ramach zadania pn. „Rewitalizacja infrastruktury pasażerskiej na stacji Włocławek – etap 1: peron nr 1 i przejście podziemne w km 54,819 linii nr 18” planuje się w kwietniu 2023 roku. Prace o wartości 9 mln zł PKP PLK sfinansuje z własnych środków budżetowych.

Przygotowana dokumentacja projektowa obejmie także zakres wchodzący w drugi etap prac. Ponadto w jego ramach PLK planują przebudowę i podwyższenie peronu nr 2, wydłużenie peronu nr 1 do 300 metrów, a także zabudowę windy z przejścia podziemnego na peron nr 2, która ułatwi dostęp do kolei podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się. W chwili pozyskania środków finansowych prace wejdą w tryb realizacji.

Dodaj komentarz