Raport z Polski Tabor Wydarzenia

Wypadki pociągów PKP Intercity a straty w taborze

Od początku 2021 roku do marca 2022 roku tabor PKP Intercity uczestniczył w kilkunastu wypadkach. Do naprawy skierowano osiem lokomotyw i siedem wagonów przewoźnika. Z łącznej liczby elektrycznych zespołów trakcyjnych – 10 jednostek.

Fot. Fot. KWPSP Bialystok
Fot. Fot. KWPSP Bialystok

Tabor po tragicznym wypadku w Sątopach

W 2021 roku do napraw w wyniku uszkodzeń w zdarzeniach skierowano łącznie trzy wagony PKP Intercity.

Do jednego z poważniejszych wypadków z udziałem pociągu PKP Intercity doszło 29 listopada 2021 r. w miejscowości Sątopy. Na magistrali E20, gdzie znajduje się przejazd kolejowy, 50-letni mężczyzna prowadzący samochód osobowy wjechał pod pociąg relacji WarszawaBerlin. Mimo reanimacji kierowca zmarł.

Wówczas w wypadku uszkodzeniu uległa lokomotywa EU44-002. Obecnie pojazd jest już włączony do eksploatacji. Prace naprawcze polegały m.in. na wymianie podzespołów oraz naprawie czołownicy. Koszt likwidacji uszkodzeń wyniósł 75 tys. zł.

Wypadek pod Stokiem Lackim

W pierwszym miesiącu 2022 roku doszło do poważnego w skutkach wypadku z udziałem lokomotywy PKP Intercity na linii Siedlce – Czeremcha.

Na przejazd kolejowo-drogowy wjechał samochód ciężarowy, doprowadzając do kolizji z pociągiem TLK Żubr relacji Białystok – Warszawa.

Kierujący ciężarówką miał wpaść w poślizg, w wyniku czego zjechał do rowu przy nasypie kolejowym. Wówczas w wystającą na tory naczepę uderzył skład TLK Żubr relacji BiałystokWarszawa.

Kierującemu samochodem ciężarowym udało się opuścić pojazd jeszcze przed zderzeniem. Pasażerowie pociągu nie odnieśli obrażeń. Przewoźnik kontynuował podróż podstawionym autobusem.

– Do zdarzenia doszło w momencie mijania składu Intercity przez pociąg Polregio. Skład Polregio został również uszkodzony. Według wstępnych informacji nikt z podróżnych i obsługi pociągów nie został poszkodowany. Sygnalizacja świetlna na przejeździe działała prawidłowo – poinformowały PKP PLK.

 

Uszkodzona lokomotywa SU160-004 przebywa na terenie podmiotu utrzymującego – PESA Bydgoszcz. Obecnie trwa proces weryfikacji, a także ustalenia zakresu niezbędnej naprawy, co pozwoli określić jej kosztorys.

Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych

Od początku 2022 roku w wyniku wypadków wyłączone do napraw zostały cztery wagony oraz pięć lokomotyw PKP Intercity, w tym jedna spalinowa. Kolizje, które miały miejsce, to głównie zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych z udziałem samochodów osobowych i ciężarówek.

Dodaj komentarz