PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły zasadnicze prace na odcinku Łąck – Płock Radziwie. Inwestycja o wartości ok. 12 mln zł skróci czas podróży oraz zapewni sprawniejszy przejazd składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen. Łącznie na poprawę jakości przejazdu na mazowieckiej trasie PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł.
Obecnie ruch na linii kolejowej nr 33 Płock – Kutno odbywa się po dwóch torach. Po zakończonych pracach zasadniczych, wykonawca realizuje pozostałe roboty. Dzięki temu pociągi zwiększą na trasie prędkość z 60 do 100 km/h.
Mieszkańcy Płocka zyskają lepsze połączenie z Kutnem oraz magistralą Poznań – Warszawa, a także w kierunku Łodzi. Wprowadzenie toru bezstykowego obniża poziom hałasu i oddziaływania linii na otoczenie. Na prace przeznaczono 12 mln zł.
Na odcinku Gostynin – Łąck wymienione zostały szyny i podkłady kolejowe. Poprawiono odwodnienie linii i uzupełniono tłuczeń. Wzmocniono konstrukcję 2 obiektów inżynieryjnych. W zakresie prac był wiaduktu kolejowy w Łącku. Stalowy obiekt został oczyszczony, naprawiony i zabezpieczony. Na 2 przejazdach w Łącku dzięki pracom na jezdni zwiększono poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym.
Prace na odcinku Gostynin – Łąck są kontynuacją rewitalizacji trasy Kutno – Płock w trzech poprzednich latach. Ich efektem było skrócenie czasu podróży między Kutnem i Płockiem o ok. 10 minut. Obecnie najkrótsza podróż pociągiem wynosi ok. 1 h. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami-cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku.
Wykonano wówczas zadania na odcinkach: Florek – Strzelce Kujawskie, Strzelce Kujawskie – Sierakówek, Sierakówek – Łąck, za 45,6 mln zł ze środków własnych spółki. Sprawniejsze przejazdy pociągów i wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniósł remont 750-metrowego mostu kolejowego w Płocku i mostu w Gostyninie nad rzeką Osetnicą. Wymieniono blisko 30 km torów, co pozwoliło przywrócić prędkość pociągów do 100 km/h. Łącznie zmodernizowano 19 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów, 1 wiadukt i 9 przepustów. Dzięki wymianie nawierzchni na 22 przejazdach kolejowo-drogowych wzrosło bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego.