Spółka PKP TELKOL wygrała kolejny przetarg na świadczenie zintegrowanej obsługi dworca, tym razem dla Poznania Głównego. Kompleksowa usługa utrzymaniowa oferowana przez PKP TELKOL to nie tylko najwyższa jakość i znaczące oszczędności dla PKP S.A. – właściciela dworca, ale i możliwość testowania najnowszych technologii podnoszących komfort podróżnych.
PKP TELKOL na Dworcu Bydgoszcz Główna.
Szczególne potrzeby PKP S.A wynikają ze złożoności zagadnienia jakim jest zarządzanie tego rodzaju obiektami. W związku szerokim spektrum prac jakie muszą być wykonywane w budynkach dworcowych, PKP TELKOL i PKP S.A podjęły współpracę w stworzeniu pakietu usług jakie byłyby konieczne do świadczenia zintegrowanej obsługi dworca. Poligonem do testów wydajności takiego serwisu stał się Dworzec Bydgoszcz Główna, gdzie od 1 kwietnia 2019 roku rozpoczął się pilotażowy projekt kompleksowej obsługi utrzymaniowej. Zakres świadczonych przez PKP TELKOL prac obejmuje usługi polegające na wykonywaniu i nadzorowaniu bieżącej obsługi Dworca Bydgoszcz Główna w zakresie konserwacji, napraw bieżących i awaryjnych, przeglądów technicznych oraz pełnienie funkcji koordynacyjnych i organizacyjnych dotyczących funkcjonowania całego kompleksu dworcowego.
W zakres usługi wchodzi:
- Konserwacja i serwis klimatyzatorów, instalacji wentylacji i wody lodowej.
- Obsługa, serwis i utrzymanie instalacji i urządzeń niskoprądowych (CCTV na całym kompleksie DSO, SAP, CCTV, okablowanie strukturalne, sieć LAN, SSWiN, SKD, system wyświetlania reklam, totemy reklamowe, interkomy kasowe, pętle indukcyjne, BMS, domofony, wideofony, UPS).
- Serwis i utrzymanie drzwi automatycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej i CO, pompowni ścieków, hydroforu, konserwacja i przeglądy dźwigów, pochylni i schodów i pozostałe czynności utrzymania technicznego obiektu.
- Serwis i utrzymanie systemów ppoż. (pompownie ppoż., bramy ppoż., systemy oddymiania, systemy sygnalizacji pożaru).
- Pełnienie funkcji koordynacyjnych i organizacyjnych dotyczących funkcjonowania kompleksu dworcowego, w tym m.in. współpraca z użytkownikami dworca w sprawach dotyczących jego prawidłowego funkcjonowania.
- Usuwanie awarii i wykonywanie napraw bieżących wszystkich instalacji, systemów i urządzeń technicznych.
Ponadto w Bydgoszczy przetestowano możliwość wykorzystania technologii beacon i aplikacji dla podróżnych „Mój Dworzec”. W chwili obecnej trwają prace nad wdrożeniem tych aplikacji na Dworcu Warszawa Centralna.
Pilotaż świadczenia zintegrowanej obsługi dworca zakończył się sukcesem, a usługa w Bydgoszczy będzie w dalszym ciągu kontynuowana. PKP TELKOL sp. z o.o. i PKP S.A. pracują nad rozszerzeniem projektu na kolejne dworce kolejowe, co zakłada również Strategia PKP TELKOL na lata 2018- 2022. Dlatego naturalnym następstwem powodzenia w Bydgoszczy jest przystępowanie do przetargów i przejmowanie obsługi kolejnych obiektów.
PKP TELKOL na Dworcu Poznań Główny.
W kwietniu 2020 roku PKP TELKOL sp. z o.o. wygrała otwarte postępowanie na świadczenie usług kompleksowej obsługi technicznej, czyli usług utrzymaniowych stacji PKP Poznań Główny, w skład której wchodzi: dworzec Poznań Główny (Nowy i Stary), Dworzec Zachodni i Dworzec Letni w Poznaniu. Każdy obiekt to specyficzne potrzeby i konieczność dostosowania umiejętności pracowników do ich świadczenia, zatem PKP TELKOL nieustannie pracuje nad rozwojem kompetencji w zakresie usług utrzymania technicznego obiektów.
W maju tego roku Urząd Dozoru Technicznego wydał certyfikat potwierdzający kompetencje w zakresie serwisu i konserwacji urządzeń branży klimatyzacji i wentylacji zawierających F-gazy. Uzyskanie certyfikatu pozwoli na rozszerzenie katalogu świadczonych usług o kolejny obszar do wykorzystania przy świadczeniu kompleksowej obsługi utrzymaniowej obiektów.
PKP TELKOL