global Tabor

Przełomowa umowa Stadlera. FLIRT trafi na Półwysep Iberyjski!

Stadler po raz pierwszy dostarczy swój pociąg FLIRT na Półwysep Iberyjski. Będzie to możliwe dzięki kontraktowi podpisanemu przez spółkę oraz portugalskiego państwowego operatora kolejowego Comboios de Portugal (CP).

Umowa warta 158 mln euro dotyczy dostawy 22 pociągów regionalnych FLIRT. Pojazdy zasilą flotę CP w ramach jej modernizacji. Dziesięć zamówionych jednostek to elektryczne zespoły trakcyjne, pozostałe dwanaście – zespoły trakcyjne dwusystemowe (BMU).

Jak wynika z kontraktu, poza produkcją Stadler przez min. 4 lata świadczyć będzie także usługi serwisowe i zapewni szkolenia.

Stadler będzie produkował pociągi FLIRT dla portugalskiej sieci szerokotorowej – 1668 mm. Dwanaście BMU będzie miało dodatkowy moduł napędowy, w którym zmieści się silnik spalinowo-elektryczny. Modułowy charakter tych jednostek oznacza, że ​​pociągi mogą być w przyszłości przekształcane z dwumodowych na w pełni elektryczne zespoły trakcyjne. Alternatywnie generatory diesla można zastąpić akumulatorami.

– Jesteśmy dumni, że to właśnie nasz FLIRT został wybrany do odnowienia regionalnej floty pociągów – mówił Ansgar Brockmeyer, dyrektor sprzedaży Stadler. – Jestem przekonany, że portugalscy pasażerowie docenią innowacyjny i nowoczesny FLIRT – co już robią miliony ludzi m.in. w Szwajcarii, Niemczech i Holandii. Rynek portugalski jest dla Stadlera niezwykle ważny. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do modernizacji portugalskiego przemysłu kolejowego.

 

EZT mają 63,2 m długości, BMU 74,4 m. Będą w stanie pomieścić 375 pasażerów, z czego 214 na miejscach siedzących. W zależności od źródła zasilania trakcyjnego, jednostki trakcyjne będą miały prędkość maksymalną 160 km/h lub 140 km/h.

W pociągach znajdą się miejsca dla wózków inwalidzkich, rowerów i wózków dziecięcych. Pasażerowie będą mogli skorzystać z sieci WiFi, systemu informacji pasażerskiej, a także z kiosków cateringowych, które w przyszłości będzie można zainstalować w pojazdach.

Źródło: railway-news.com

Dodaj komentarz