Firma Alstom i Kiepe Electric dostarczą do Kolonii 64 nowe tramwaje niskopodłogowe typu Citadis. Pojazdy zostaną dostosowane do rynku niemieckiego. Kontrakt warty jest 363 mln euro. Alstom ma 60 proc. udział w umowie.
Nowe tramwaje zbudują spółka Alstom oraz Kiepe Electric, spółka zależna Knorr-Bremse AG. Pierwsze pojazdy dostarczone zostaną do Kolonii pod koniec 2023 r. Kontakt obejmuje opcję na dostawę 47 kolejnych tramwajów.
– Zamówienie to jest kolejnym dowodem światowego sukcesy naszego flagowego tramwaju Citadis – mówił dr Jörg Nikutta, dyrektor zarządzający Alstom w Niemczech i Austrii. – Nasze pojazdy zapewnią pasażerom w Kolonii najwyższy poziom komfortu i będą wspierać Zarząd Transportu Miejskiego w Kolonii w sprostaniu stojącym przed nim wyzwaniom.
Jak podkreślił zaś dr Jürgen Wilder, członek zarządu Knorr-Bremse AG, to największe zamówienie w historii Kiepe Electric.
Alstom, jako lider konsorcjum, wyprodukuje 62 nowoczesne 60-metrowe tramwaje niskopodłogowe oraz dwa pojazdy niskopodłogowe o długości około 30 metrów w zakładzie w Barcelonie. Elementy elektryczne tramwajów zostaną dostarczone przez zakład Kiepe Electric w Düsseldorfie. Wózki do tramwajów Citadis będą pochodzić z fabryki Alstom w Le Creusot we Francji.
Tramwaje Citadis będą kursować po całym obszarze miejskim Kolonii i poprawią mobilność w mieście. Czym pojazdy będą się wyróżniały? Przede wszystkim dużymi oknami, diodami LED, zapewniającymi miękkie oświetlenie, dużymi pojedynczymi siedzeniami oraz czytelną informacją pasażerską.
Wyposażenie tramwaju obejmie systemy wspomagające prowadzenie pojazdu, automatyczne światła mijana oraz czujniki deszczu.
Każdy tramwaj składać się będzie z dwóch 30-metrowych niskopodłogowych jednostek, oferując łącznie miejsce dla 195 pasażerów. Pojazdy wyposażone będą w 10 podwójnych drzwi.
Tramwaje zostaną dostosowane do rynku niemieckiego – dostawca wyposaży je w obrotowe wózki, zapewniając maksymalną elastyczność pojazdu, oraz stalowe nadwozie, a także technologię napędową, pokładową, sterującą oraz przetwornice trakcyjne Kiepe Electric.
Najnowsza technologia sterowania zapewni bezpieczną, wydajną i tym samym przyjazną eksploatację. Nowe pojazdy wyposażone zostaną w system ostrzegania o kolizjach.
Tramwaje będą miały również hydrauliczny układ hamulcowy Knorr-Bremse, systemy wsiadania firmy IFE, Kematen oraz innowacyjną technologię klimatyzacji firmy MERAK z Wiednia.