SAN Diego Metropolitan Transit System (MTS) przyznał firmie Advanced Rail Management (ARM) pięcioletni kontrakt na konserwację torów dla sieci miejskiej kolei San Diego Trolley (SDTI).
Wykonawca ma wykorzystać system optyczny do przeprowadzenia przeglądu przed szlifowaniem, wdrożyć n nadzorować roczny program szlifowania. Podczas prac ARM zastosuje szereg technik w zależności od stanu szyny, w tym wybór wzoru szlifowania, projekt szablonu, zmiany prędkości szlifowania i mocy silnika szlifowania.
– Ostatecznym celem pięcioletniego planu szlifowania jest pomoc MTS w przejściu od szlifowania korygującego do prewencyjnego – mówi prezes ARM, Gordon Bachinsky – Program zmniejszy zużycie szyn i kół, hałas i wibracje oraz potencjalne wykolejenia, a także poprawi jakość jazdy dla pasażerów.
Ponadto ARM, wraz ze swoim podwykonawcą projektu, National Research Council of Canada (NRC), dokona przeglądu profili kół, aby zapewnić zgodność z istniejącym projektem profili szyn. NRC opracuje następnie szablony szlifowania, które poprawią sterowanie na zakrętach i wygenerują wiele pasm styku koło/szyna, aby rozłożyć zużycie na torze stycznym.