Koleje Azerbejdżańskie (ADY) całkowicie zmieniły proces rekrutacji osób zainteresowanych pracą w spółce na tryb zdalny. Selekcja przeprowadzana jest w trzech etapach – proces wstępny, testy oraz wywiady. Wszystko odbywa się online. To daje szansę udziału w rekrutacji zainteresowanym z całego kraju.
ADY, do celów rekrutacyjnych, utworzyło osobny gabinet, stacjonarne elektroniczne centrum egzaminacyjne, bazę tysięcy pytań testowych oraz mobilny system egzaminacyjny.
Kandydaci, którzy przejdą pierwszy etap selekcji, będą mogli uczestniczyć w rozmowach kwalifikacyjnych online.
W sekcji „Kariera” na oficjalnej stronie ADY można uzyskać wszelkie informacje dotyczące procesu rekrutacji, zapoznać się z aktualnymi ofertami pracy oraz aplikować na nie i brać udział w konkursie.
– Podobnie jak w innych obszarach kolei w Azerbejdżanie, reformy przeprowadzane są także w obszarze zasobów ludzkich – informuje Tural Mammadov, Kierownik Działu Zasobów Ludzkich ADY. – Dział kadr oraz inne działy ADY w okresie pandemii pracują zdalnie, dostosowując swoje działania do wymagań bieżącej sytuacji, a także regulując relacje z kandydatami i pracownikami elektronicznie i online. Wraz z procesem rekrutacji zostały uruchomione inne funkcje zarządzania zasobami ludzkimi, które spotkały się z ogólną akceptacją. Proces oceny wiedzy pracowników w terenie, organizacja szkoleń również odbywa się online.
Głównym celem w zakresie rekrutacji jest stworzenie równych warunków dla kandydatów, którzy chcą budować swoją przyszłą karierę w CJSC Koleje Azerbejdżańskie, aby mogli wykazać się wiedzą i umiejętnościami, a także by zapewnić im przejrzystość, otwartość i obiektywizm w konkursach.