Popularne “żelazko” wraca na tory województwa wielkopolskiego. Pojazd SA 105-001 przeszedł przegląd poziomu P5 w Punkcie Utrzymania Taboru w Poznaniu.
W ramach naprawy głównej zdemontowane zostały wszystkie urządzenia z pojazdu pudła, wymieniono podłogi oraz wykładziny, a także poszycia ścian i sufitów wewnętrznych. Pojazd zyskał nowe siedzenia oraz fotele w kabinach maszynisty.
Ponadto zmianie uległo rozmieszczenie przyrządów na pulpitach w kabinach, zabudowano nowy system informacji pasażerskiej i interkomy, a także system monitoringu.
W Punkcie Utrzymania Taboru w Poznaniu wymieniono układ sterowania drzwiami, zabudowano nowy układ klimatyzacji i zmodyfikowano układ chłodzenia silnika spalinowego. Zmiany zaszły w układzie wentylacji i ogrzewania pojazdu.
Z uwagi na fakt, iż pojazd był prototypem, silnik spalinowy został zmodyfikowany na wzór silników z pojazdów serii SA108 – informują Koleje Wielkopolskie.