Nocą nad torami Rail Baltica instalowane są kolejne przeprawy wiaduktu. Obiekt stanie w Małkini, nad linią Warszawa – Białystok. Inwestycja to koszt 48 mln zł netto.
Wiadukt liczyć będzie ponad 100 metrów i zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy. Docelowo w Małkini zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Prace realizowane są bez zakłóceń podróży.
Kolejne elementy wiaduktu układa specjalny dźwig. Nad torami na pięciu przęsłach będzie 65 betonowych belek – najdłuższe o długość 29 m. Montaż elementów zakończy się jeszcze w tym tygodniu. Na wiadukcie będzie jezdnia o dwóch pasach ruchu. Wcześniej wykonane zostały przyczółki i podpory przęseł. Obok nasypu budowane są ściany oporowe. Wykonawca rozpoczął prace przy dojazdach do wiaduktu. Efektem będzie sprawniejsza komunikacja m.in. dzięki budowie 2 rond. Dla pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki i ścieżkę rowerową. Zakończenie prac przewidziano w pierwszym kwartale 2022 roku.
Bezkolizyjne skrzyżowanie powstaje dzięki realizacji projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”, współfinansowanemu z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
11 wiaduktów na Rail Baltica dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo i ułatwi komunikację
Na linii kolejowej Rail Baltica na terenie Mazowsza PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw. Kierowcy pojadą po nowym wiadukcie w Toporze. Dwa wiadukty drogowe powstają w Łochowie. Od jesieni 2019 roku można już korzystać z przejść podziemnych pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie. Prace przewidziano w: Zielonka – tunel drogowy; Kobyłka Ossów – wiadukt drogowy; Kobyłka – tunel drogowy; Tłuszcz – wiadukt drogowy; Mokra Wieś – wiadukt drogowy