PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przebudowę peronów na przystanku Kraków Business Park. Kontrakt wart jest ponad 14 mln zł. Inwestycja realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej E30 Katowice – Kraków jest współfinansowana z instrumentu CEF Łącząc Europę.
Przebudowa poprawi funkcjonalność i estetykę przystanku. Pasażerowie dojeżdżający m.in. z Krakowa, Krzeszowic, Katowic, Oświęcimia, zyskają lepsze warunki podróży. Na przystanku zatrzymuje się około 80 pociągów dziennie.
– Przystanek Kraków Business Park zapewni mieszkańcom lepsze warunki podróży w obszarze aglomeracji krakowskiej. Budowa nowych przystanków oraz ułatwianie dostępności na wykorzystywanych już stacjach i przystankach w całej Polsce sprzyja rozwojowi kolei, jako atrakcyjnego i przyjaznego środowisku środka transportu. Każda inwestycja w obszarze przystanków, to budowa bardziej dostępnej, bezpiecznej i przewidywalnej kolei – powiedział minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.
Do inwestycji odniósł się także prezes Zarządu PKP PLK.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają rolę kolei jako przyjaznego i atrakcyjnego środka transportu w obszarze aglomeracji i regionu. Przebudowa przystanku Kraków Business Park jest przykładem takich działań. Efektywnie wykorzystujemy środki unijne m.in. instrumentu CEF Łącząc Europę, aby w centrum Małopolski, na odcinku Katowice – Kraków na międzynarodowej trasie, kolej mogła być częściej wybieranym środkiem transportu publicznego – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Docelowo po zakończonej inwestycji przystanek Kraków Business Park zyska dwa podwyższone perony, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Będą nowe wiaty, czytelne oznakowanie i pochylnia. Obiekt pozbawiony zostanie barier architektonicznych, zyska zaś ścieżki naprowadzające.
Na przystanku przewidziano możliwość łączenia podróży pociągiem i rowerem. Dla cyklistów będą stojaki rowerowe.
Inwestycja jest realizowana w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb”, współfinansowanego przez Unię Europejską z instrumentu CEF Łącząc Europę. Prace za ponad 14 mln zł netto przewidziano do wykonania w 12 miesięcy. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.